Преминаване към съдържанието
Вход / Регистрация

Дневните командировъчни в страната ще станат 22 евро от 2026 г.

0 коментара
банкноти, пари, евро, портфейл, заплата

От 1 януари 2026 г. дневните пари при командироване в страната ще станат 22 евро, когато служителят остава да нощува на мястото, в което е командирован. При еднодневни служебни пътувания служителят ще получава 11 евро. Това предвиждат промени в Наредбата за командировките в страната, които бяха одобрени от правителството в оставка във вторник.

Сегашната стойност на дневните пари е 40 лв. за командировки с преспиване и 20 лв. за еднодневните.

Чрез измененията нейният текст се привежда в съответствие със Закона за въвеждане на еврото в Република България. Със същата цел бяха одобрени промени и в други нормативни актове.

С измененията в Наредбата за паричните обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване се регламентира, че от 1 януари 2026 г. осигурителите и самоосигуряващите се лица ще трябва да декларират в евро осигурителните доходи, въз основа на които Националният осигурителен институт изчислява паричните обезщетения за временна неработоспособност и за бременност и раждане.

Одобрени бяха и промени в Наредбата за обществено осигуряване на самоосигуряващите се лица, българските граждани на работа в чужбина и морските лица. Те предвиждат осигурителните вноски за работещите в чужбина по трудово правоотношение с български работодатели да се изчисляват върху заплатата в евро, а не както досега в левове. Ако работникът получава трудовото си възнаграждение в друга валута, осигуровките ще се изчислят в евро по референтния валутен курс на еврото към съответната чуждестранна валута, публикуван от Българската народна банка на нейната интернет страница към датата на тяхното начисляване или плащане.

Заплащането за нощен труд ще се преизчисли в евро от 1 януари 2026 г., предвиждат промени в Наредбата за структурата и организацията на работната заплата, които също бяха одобрени от правителството. 

В сегашните разпоредби на Наредбата е регламентирано, че заплащането за всеки отработен нощен час или част от него между 22:00 часа и 6:00 часа е в размер не по- малък от 0,15 на сто от минималната работна заплата, но не по-малко от един лев.

В евро ще бъде преизчислено и заплащането за образователна и научна степен "доктор" или за научна степен "доктор на науките". Ще се превалутира и заплащането за времето, през което работникът или служителят е на разположение на работодателя, но е извън територията на предприятието.

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепи Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

Няма коментари

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква от потребителят да спазват правилата за участие във форумите

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да серегистрирате.

Препоръчано от редакцията