Чехия въвежда дигитален данък

Данъкът ще засегне гиганти като Гугъл

Чешкото правителство одобри в понеделник предложението за дигитален данък от 7 процента, съобщи чешкото финансово министерство, цитирано от Ройтерс.

Целта е да се увеличат постъпленията в хазната, като се обложат рекламните приходи на интернет гигантите като Гугъл (Google) и Фейсбук (Facebook).

Предложеният данък, който трябва да бъде приет и от парламента, обхваща приходите, получени от насочена реклама, от продажба на данни на потребители и от предоставяне на платформи за търговия.

Насочен е към услуги, предоставяни на чешките потребители.

Ще важи за компании със световни приходи над 750 милиона евро (826.5 милиона долара) годишно, 100 милиона крони (4.32 милиона долара) оборот на чешкия пазар и с над 200 000 потребителски акаунта.

Финансовото министерство посочва, че данъкът, който ще бъде временен, докато не бъде постигнато световно споразумение по този въпрос, ще донесе на хазната 2.1 милиарда крони догодина, ако влезе в сила от юни и около 5 милиарда годишно през идните години.

Чехия последва примера на някои други страни в Европа с одобрението на дигиталния данък, след като ЕС не успя да постигне единно споразумение по въпроса миналата година. Министерството отбелязва, че чешкото предложение е основано на по-ранни идеи за общоевропейско законодателство в тази област.

Подобни стъпки на страни като Франция и Италия разочароваха САЩ, родината на най-големите интернет играчи, отбелязва Ройтерс, цитирана от БТА.

Споделяне

Още от Бизнес