Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Четирима кандидати да поддържат мотриси на БДЖ

Петгодишната поръчка е за над 160 млн. лв

4 коментара
Четирима кандидати да поддържат мотриси на БДЖ

Четири компании са подали заявления за участие в обществената поръчка за поддръжка на дизелови и електрически мотриси на "БДЖ - Пътнически превози", съобщиха от държавните железници във вторник.

Кандидатите да поддържат в следващите пет години дизелови мотрисни влакове серия 10 и електрически мотрисни влакове серии 30 и 31 са "Експрес Сервиз” ЕООД; ДЗЗД Обединение "Дезиро Сименс”; Щадлер Унгария Железопътна поддръжка КФТ; "Алстом Транспорт С.А.".

Предстои разглеждане на документите им, след което ще бъдат обявени преминалите предварителния подбор участници. От тях ще бъде поискано да представят техническа и ценова оферта за поръчката, която на стойност 164 402 044.80 лв. (с ДДС).

От четиримата кандидати само една е българската компания – "Експрес Сервиз" - Русе.

"Алстом Транспорт С.А." е специализираното звено за производство на системи, оборудване и предоставяне на услуги в железопътния сектор на френската компания "Алстом".

Унгарската "Щадлер Унгария Железопътна поддръжка КФТ" е собственост на швейцарския производител на локомотиви и мотриси Щадлер.

Зад обединението "Дезиро Сименс" стои немската "Сименс", която е и доставчик на част от мотрисите, за които сега се търси фирма за поддръжка.

Обществената поръчка бе подложена на критики от страна на Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт, която поиска преразглеждане, задължително преработване или прекратяване на обществената поръчка, тъй като счита, че условията на процедурата са порочни и необосновани.

Според организацията към момента няма яснота откъде "БДЖ - Пътнически товари" ще осигури средствата, тъй като сумата надвишава капиталовия трансфер от държавата за следващите пет години, който в настоящата ситуация би бил до 150 млн. лв.

"Начинът, по който е обявена процедурата предразполага представяне на много високи ценови оферти, до над два пъти по-високи от цените за поддръжката на идентичен подвижен състав "Сименс" например във Великобритания или Русия (държава от ЕС и държава извън ЕС)", смятат от сдружението.

То недоумява защо се налага обявяването на такава поръчка при положение, че има действащ договор със "Сименс" за поддръжка на електрическите мотриси до 2019 г.

Като порок на процедурата от организацията посочва, че в заложената модернизация освен монтиране на wi-fi модули, подмяна на осветлението и подобряване на системата за информация не е посочен монтаж на система за влаков контрол (АЛС), която може да предотвратява превишаване на скоростта на движение на локомотива.

Такава система от компоненти върху релсовия път и подвижния състав има само по линията София-Пловдив, където е внедрена през 1992 г., а отскоро и на реконструираното трасе Пловдив-Свиленград. Едва няколко локомотива на БДЖ и на частните товарни железници разполагат с нея, посочват от сдружението. Според него е необяснимо как мотрисите "Сименс", доставени след 2005 г., не са били поръчани с такава система.

"Някои експерти сигнализират, че е възможно това да е ход за скрита приватизация на депата на БДЖ, тъй като изпълнителят на поръчката може да ги ползва на все още неизяснени цени и с персонал на БДЖ, който може да бъде "закрепостен” към дружеството, което ще извършва ремонтите без ясно разписани условия на труд и др.", посочва се още в позицията на гражданската инициатива.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Интервюто по БНР с За обществен и релсов транспорт днес на обяд-на въпросната обществена пръчка пишело-"Община"?!-взели са бланката на готово от община... Таз поръчка е подготвена от Бойковия човек Владимиров, който оглавяваше БДЖ. По образование владимиров е учил за дружинна ръководителка-имало е такава соц специалност!Много подходящ за всеки ръководен пост!Поръчките за Бг-660 000€ на година(за одръжка на влак Сименс! При 360 000 за Русия! Колко по-голяма е коруцпяита тук от там? И 220 000€ за същото

  2. Гражданска инициатива За обществен и релсов транспорт преди 3 часа · Днес бяха отворени офертите по обществената поръчка за ремонта на мотрисите Сименс. Представителите от нашата инициатива обаче не бяхме допуснати до търга. Това още веднъж доказва порочността на провеждане на обществените поръчки у нас. Ще продължим да настояваме поръчката да бъде спряна в най-кратки срокове.

  3. Завишени цени и ДЕЙСТВАЩ до 2019г договор за подръжка със Сименс! Цени-по-високи от колкото държавната субсидия за БДЖ за целия срок на договора! Това е демокрацията-узаконен грабеж по метода на обществените поръчки! Бог да прости България!БНР-интервю 164 млн лева ще струва ремонтът на мотрисите в БДЖ. От НПО заподозряха скрита приватизацияпубликувано на 07.03.17 в 08:55видин мотриса жп гараСнимка: Община ВидинДнес ще бъдат отворени офертите за обществената поръчка за техническа поддръжка на дизелови

  4. Пак ли ще се застраховат само тези, които стоят на паркинг, а не тези които се движат!?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.