Държавата на практика няма много на брой сериозни механизми, за да влияе върху цените на горивата. Това заяви в събота във Варна министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
Той обясни, че цените са предмет на абсолютно чисто пазарно търсене и предлагане. ”Ясна е конструкцията на цената - стойността на суровия петрол, преработката на суровината, акциз и търговски печалби, както и малкият процент на биогориво, което влиза вътре”, каза той.
"Ако се стигне до вариант, в който държавата трябва да поеме някакъв ангажимент за нивото на цените на горивата - това което може да направи, е да промени акциза и ДДС, но това всъщност е сложна процедура. Тя минава през така наречения процес на дерогация в Брюксел - особено за акциза трябва да се иска разрешение от Брюксел", коментира Московски.
”Аз по-скоро си мисля, че ако цените на горивата тръгнат в неконтролируема посока, може би, като цяло Европа ще излезе с общо становище, защото по единично държавите едва ли биха могли да направят кой знае какво”, каза Московски.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
47 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
39, така защитавате своите - руснаците, но те не го заслужават, както и вие!
Руската великодържавна олигархия, чиито представители са Путин и Медведев, е паразитна мимикрия на съветската кагебистка номеклатура. Тя живее – както съветските си предци – чрез немилостиво изтощаване на природните богатства на огромната страна, без да е в състояние да реинвестира огромните си печалби поне отчасти в модернизиране и цивилизоване на Русия. Доказателство за това са потъващите прогнили кораби, падащите самолети, …
сателити и сонди от съветски тип и цялата им прогнила феодална държава. Руската държава винаги е подтискала народа си, експлоатирала е го и го е поддържала, поддържа и сега в невежество, в полу-робско, и крайно бедно състояние въпреки природните богатства на страната. Затова пък винаги се е стремяла, стреми се и сега, да завоюва чужди народи и държави. Всички народи до които се е докопала и поробила тази държава я ненавиждат.
Тези управници трябва да разберат , че българите не сме продукт на измислена пазарна икономика. Ние сме част от тази държава и следва да бъдем защитени от монополисти , картели и тем подобни.Ако така продължава и никой не разбира , че народът с труда си и ума си храни тази държава , ще дойде есенно- зимна гавра с всички цени и стоки.Когато не можеш да се издържаш като държава от данъци на безработни , поддържаш и стимулираш високи цени.Обаче чувалът се изтупва вече и после...
Московски, не помниш ли думата "наглеци" бре? И ти сега като какъв се явяваш? На малкия Ники искаш да се правиш, ама мнооого си далеч от пакостника. Ха освободи вноса и продажбата от притежателите на складове за горивото и да видиш- от Сърбия, дето едно време им носехме в бутилки, ще ни засипят с по- евтино, да не говорим за Румъния и къде ли не. За националните предатели държавата е слаба и това е в техен интерес. Ама кво да се прави... цар царува, века ли царува? А админа ми изтри мнението, че съм го нарекъл "продажен"- ми то това обида ли е в сравнение примерно... с продажбата на БДЖ?
Държавата има механизми за увеличаване на конкуренцията и по този начин - снижаване цените на горивата, но не желае да ги използва! Още преди тримесеца ДСБ повдигнаха въпроса за корекции в антимонополното законодателство, например - всеки, които притежава по-вече от 30%пазарен дял да се третире, като монополист, но на гербаджиите не им е изгодно да променят закона и да поставят ясни критерии за това - кой в държавата е монополист! Освен това, на последния парламентарен контрол Иван Иванов от ДСБ …
постави въпрос на Дянков - защо в нашият закон за внос на горивата е вписано, че за да внесеш гориво трябва да имаш собственост или да си сключил договор за наем с акцизен склад НА ТЕРИТОРИЯТА НА НАШАТА СТРАНА (такива складове притежава само ЛУКОЙЛ), в европейската директива е записано, че можеш да си вносител И АКО ПРИТЕЖАВАШИЛИ ПОЛЗВАШ ПО ДОГОВОР АКЦИЗЕН СКЛАД В СЪСЕДНА ДЪРЖАВА?! Защо наш=ият закон ограничава вноса на горива така, че всички вносители на гориво да преминават през складовете на Лукойл, КОЕТО ОЗНАЧАВА, ЧЕ АКО В. ЗЛАТЕВ ИСКА - СКЛЮЧВА ДОГОВОР С ТЕБ И ТИ СТАВАШ ВНОСИТЕЛ, АКО НЕ ИСКА - НЕ СКЛЮЧВА! Е, за каква конкуренция на пазара говорим тогава?! Освен това, според Иван Иванов, държавата разполага със свои складове за военовременни запасаи от горива, които също може да отдава под наем на вносители, и по този начин да разшири броянавносителите, при едни нормални наемни цени, но тя не го прави! Защо? - На този въпро Дянков отговори, че правителството ще обсъди този въпрос?! Дали?!
Освен това държавата няма и никакво желание за това.
J.W.Bush razbi Blizkia Istok, Obama Afrika, Mit Romney Kuf Vadish?
Глупак и мянипулатор!Купен!Безсилна държава,че какво държава е?!
Руската лудост тотално е овладяла сайта... Направо шизофрения - руснаците са навсякъде у нас, дори вече под креватите ни са скрити, и само чакат мига, в който да овладеят тази никому ненужна страна. Навярно много хора денем и нощем се озъртат по улиците за да откриват нови и нови вълни руснаци - с много пари, дощли в прошляшка България да я поробят(((( И какво точно ще търсят тук? Отговор няма, но руснаците са вече тук. RUSSIAN UNDER BEDS - американската шизофрения от 50-те години на миналия век, но в балкански ДСБ вариант. Ужас!!!!!!!!!!!!!!!
Не зареждам от Лукоил и не гласувам за ГЕРБ-слуги на руски интереси!