Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавата подпомага френска инвестиция в Русе с 2.5 млн. лв.

5 коментара

Инвестиционният проект на френската компания "Монтепю" за строеж на завод за авточасти в Русе ще бъде подпомогнат от държавата с 2.5 млн. лв., съобщиха след заседанието на Министерски съвет в четвъртък.

Средствата се отпускат по Закона за насърчаване на инвестициите, който предвижда подпомагане на първокласните инвеститори, какъвто е "Монтепю", в изграждането на инфраструктурата. Парите са заложени в бюджета за 2007 г. и за тяхното предоставяне има произнасяне на Комисията за защита на конкуренцията, че не представляват държавна помощ. Именно изчакването на това решение забави старта на строежа на инфраструктурните елементи, които са нужни за реализацията на самия проект.

За целта има договор между френския инвеститор, община Русе и държавата. Част от контракта, касаещ пътната и ВиК-мрежа вече е изпълнена от община Русе в определения 7-месечен срок. Сега се сключва анекс за доизграждането на обекта и разплащането с изпълнителя на обществената поръчка.

Предвижда се от отпуснатата сума 513 221 лв. да отидат за изграждане на елементи на техническата инфраструктура, а 1 956 000 лв. са предвидени за електроснабдяване на Индустриален парк Русе.

Проектът на "Монтюпе" е на стойност 70 млн. лв. и е за построяване на завод за алуминиеви автомобилни части за световните марки Рено, Пежо, Ауди и Форд в Индустриалния парк. Очаква се в него да бъдат разкрити най-малко 500 работни места. Целта е заводът да стане главното производствено звено на компанията в Европа и да задоволява нуждите на производителите на автомобили и техните доставчици в Централна и Източна Европа.

Цялата продукция ще бъде предназначена за износ - за Рено, Пежо-Ситроен, Ауди; Форд и Рено; Дачия, ТРВ (Чешка Република), Континентал-Тевес (Словакия). Предвижда се и откриването на офис, който ще се занимава с търсенето на доставчици в България на техника, екипировка, суровини и консумативи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ГТ
    #6

    Това е безспорно една стъпка напред в правилната посока. Остава най-сетне и някой световен автомобилен производител да стъпи тук и да произвеждаме автомобили, а не само компоненти за тях.

  2. песимист
    #5

    да не се окаже, че пак викаме "хоп" преди да сме скочили.Пресен е все още случая с Джейлан или английската инвестиция за производство на коли ровър във Варна.

  3. z
    #4

    Споко -Рено не са турци, а историята с Ровър беше някава авантюра.Моделът беше толкова остарял морално, че няма накъде

  4. Монпарнас
    #2

    Монтюпе. Казват се МонтЮпЕ хората, а не МонтЕпЮ. За съжаление обаче напоследък всяка втора статия в Медиапул съдържа фрапантни фактологически грешки, които не правят чест на пишещите и проверяващите (ако има такива въобще...)!

  5. Подочуващ
    #1

    Хубаво, ама мярнах някъде, че 1/3 от произведения в завода алуминий става на авточасти и се изнася като авточасти. Значи 2/3 от алуминия са си .... алуминий, т.е. завода е цветна металургия за алуминий, а не за авточасти .... А дали е така - и Васко Кеца не може да каже ....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.