Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавата ще дава по 5000 лв. субсидия при покупката на електромобил

7 коментара
Държавата ще дава по 5000 лв. субсидия при покупката на електромобил

Държавата ще дава по 5000 лв. на всички, които си купят нов екологичен автомобил задвижван с ток. За хибриден – на ток и гориво субсидията е 2500 лв. Това предвижда националният план за електрическата мобилност одобрен от Министерския съвет в сряда.

Финансирането ще идва от средства от търговията на въглеродни квоти, затова още не е ясно колко човека ще могат да се възползват от помощта.

В момента цената на електромобилите за среден клас варира от 30 хол. до 40 хил. долара. “Шевролт Волт” например струва 32 000 долара, “Нисан Лийф” - 33 000 долара, а “Форд Фокус Електрик” - 40 000 долара, показва справка в сайтовете на марките.

Новият национален план предвижда още данъчни облекчения при регистрацията на електромобили. Обсъжда се вариант те да бъдат напълно освободени от годишен данък, както безплатна регистрация. Това ще се случва в зависимост от екологичните характеристики на превозните средства.

В момента данъците за собствениците на автомобили се изчисляват на базата на мощността на двигателя и годината на производство на превозното средство, а еко характеристиките на колата не се отчитат.

Различни такси в полза на “зелените” коли са планирани и при винетките. С промени в Закона за движение по пътищата ще може да се позволи на електромобилите да се движат в буслентите.

С новия план ще бъде стимулирано производството на електрически и други екологични коли в България. В него са предвидени и финансови стимули за насърчаване на изследванията в нови технологии и материали, свързани с електрическата мобилност.

Предвиждат се също законови промени за насърчаване на инвестициите в производството на електрически превозни средства чрез въвеждане на по-ниски прагове за клас инвестиция, както и допълнителни стимули за приоритетни проекти. По оперативна програма “Конкурентоспособност” пък ще бъде осигурена финансова подкрепа за стартиращите иновативни предприятия, за внедряване на иновативни продукти и услуги. По Норвежката програма за сътрудничество е в процес на подготовка осигуряването на средства за стимулиране на еко иновациите в сектора.

Общините имат срок до края на 2013 г. да представят своите планове за развитие на електрическата мобилната. Първият отчет по програмата ще бъде направен от министрите на околната среда Нона Караджова и на икономиката Делян Добрев в края на януари 2013 г.

Предвижда се още и въвеждането на "зелени" обществени поръчки, при който са включени допълнителни екологични изисквания. Техният брой трябва да достигне до 6% от всички обществени поръчки през 2014 г., предвижда още планът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    България първо да се оправи с уличните кучета,боклука, канализацийте,бедните,училищата и т.н. много са да ги изреждам и тогава да се занимава с електрическите коли...колко души могат да си купят такава кола,която струва скъпо,не върви бързо,което няма да бъде прието от много,защото ние обичаме да караме с голями скорости по хубавите магистрали,които ни построи Бойко.при тази мизерия вместо да се дават 5000лв.за нещо, което за сега в България няма да върви,даже в чужбина за сега тези коли много малко

  2. Анонимен
    #6

    Но.5 Ами ако само един телефон включиш в този разклонител мрежата е навсякъде където има ток. Шеви Волт е всъщност 40 хиляди долара преди данъчни отстъпки.

  3. Анонимен
    #5

    а има ли изградена мрежа за зареждане на подобни автомобили, защото не е точно като да го включиш на един разклонител до мобилния телефон?

  4. Анонимен
    #4

    Бат Бойко е измислил как да върне 10-те процента на тия с дебелите пачки.А уж щял да облага доходите на богатите.

  5. Анонимен
    #3

    Ако си преправя старата кола да върви на ток ще ми дадат ли 5000 лв.?

  6. Анонимен
    #2

    Пак далавера за богатите, които могат да си позволят да купят на чедата и на любовниците си такива коли. Беднякът, дето събира някой грош за втора и трета ръка внос на дребен клас - кучета го яли.И по десет кожи такси данъци от него.

  7. Анонимен
    #1

    А за електовелосипед няма ли субсидия? Или няма как да се събира паркинг в синьо-зелената и жълтата зона! Майтапчия

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.