Издаването на допуски за достъп до класифицирана информация бави приключването на разследванията на прокуратурата за сделките за закупуването на самолетите “Пилатус” и за ремонта на хеликоптерите МИ-17 и МИ-24, съобщиха за Mediapool в сряда от Върховна касационна прокуратура (ВКП).
Исканията за допуск са необходими за експертите, които трябва да извършат анализ на двете сделки.
Досъдебното производство за закупените седем самолета “Пилатус” бе образувано на 27 януари 2007 г. с постановление на бившия прокурор от отдела за борба с организираната престъпност и корупцията по високите етажи на властта Катя Антонова. Малко по-късно Антонова бе преместена от отдела, а делото бе поето от прокурор Евгени Трифонов. След това прокуратурата образува и досъдебно производство за хеликоптерите.
В момента двете производства са заведени като общо дело. Разследването все още се води срещу неизвестен извършител заради липса на експертизи.
Първата експертиза за самолетите трябваше да е готова на 27 март. Срокът за разследване обаче беше удължен с два месеца и приключването на експертизите се очакваше съответно за края на май.
В края на септември се оказва, че те още не са готови и досъдебното производство още виси без прокурорско мнение. Делото е секретно заради наличие на търговска и военна тайни. Секретна е и цената, която държавата е платила за самолетите, както и всички останали подробности около договора.
По време на разследването на сделката, прокуратурата проверяваше и дали тя не се явява незаконна чисто процедурно, тъй като е сключена без решение на Народното събрание въпреки, че е увеличила държавния дълг.
Сделката с “Пилатус” бе сключена на 5 декември 2003 г. от екипа на тогавашния министър на отбраната в правителството на НДСВ Николай Свинаров. Договорът с “Елбит системс” за хеликоптерите също бе одобрен от екипа на Свинаров.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
7 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ако беше за Иван Костов досега да бяха образували поне 2-3 дела и да ги подновяват всяка година. Но това дело ще се точи поне 10 години и накрая ще се окаже, че са купени за жълти стотинки. А колко време се точиха ремонтите на миговете и накрая така и не се разбра поправиха ли ги изобщо??
Някой журналист ще се сети ли някога да попита в прозрачната прокуратура защо изгониха Катя Антонова от отдела са организирана престъпност и корупция.
По време на сключване на сделката Началник на ГЩ бе ген. Никола Колев, а не ген. Михо Михов.
Че по тия Ми-17 няма никаква секретност и афганските талибани го знаят...Това са машинки отпреди 30 г.
А за прословутия ремонт на МИГ29 няма информация, или и тя е секретна
Има измами с ремонта на хеликоптерите. Николай Колев-Босия даде пресконференции за това. Прекрасните пилоти, които загинаха при потушаване на пожара край Разлог са жертви на корупция и алчност. Смятало се, е че хеликоптерите са ремонтирани основно, а на тях е сменено само маслото. И четирима пилоти загиват. Заради мръсни крадливи корумпирани копелета от царската квота ! Господ да ги съди!!!!
които се правят от Военното министерство в момента. Или като приключат, тогава ще търсят виновни? Къде е превенцията, господа?