Двата края на Дунав мост II се свързват до дни

По строежа на съоръжението текат трескави строителни дейности

Още утре или в близките дни българската и румънската част на Дунав мост II трябва да бъдат окончателно съединени. Това каза транспортният министър Ивайло Московски при подписването с румънския министър на транспорта и инфраструктурата Овидиу Силаги на меморандум за сътрудничество между България и Румъния за развитието на транспорта по Дунав. В неговите рамки ще започне подготовката на проектите за двата нови моста над Дунав при Силистра- Кълъраш и Оряхово-Бекет.

Нашата цел е мостът Видин-Калафат действително да бъде окончателно завършен до края на календарната година с всички дейности. Кога ще заработи реално зависи и от създаването на компанията, която оперира по моста, отбеляза Московски, цитиран от БГНЕС. За сформирането ѝ вече има екип за преговори от българска страна, в Румъния има процедура на междуведомствено съгласуване. След това ще бъде готов и техният екип за преговори. Най-вероятно това ще се случи в рамките на следващия месец, каза той.

 

Съвместните екипи трябва да договорят всички технически детайли по работата на тази компания. Според меморандум, подписан още 2000 г., пътните такси ще бъдат събирани на румънска територия. "Ние обсъждахме дали дружеството да бъде публично. И бихме искали до ноември да приключим с решаването на този въпрос. За да можем да направим така, че да не затрудняваме започването на движението с разни бюрократични функции", каза от своя страна Овидиу Силаги. Той обеща да се положат всички усилия за ускоряване на бюрократичните формалности, да може възможно най-бързо да може да се използва моста.

 

По повод идеята за два нови моста над Дунав регионалният министър Лиляна Павлова обясни, че финансирането по линия на структурните фондове е крайно ограничено, когато се говори за инфраструктура, тъй като целите на Европа 2020 са по-скоро насочени към мерки и инвестиции в други сектори. "Подготовката за такива проекти биха могат да се финансират или по линия на програмата Дунав или по линия на програмата за трансгранично сътрудничество като техническа подготовка, а самите мостове и съоръжения изискват много голям ресурс", обясни Павлова.

 

Московски, Лиляна Павлова и румънският министър Овидиу Силаги подписаха Меморандум за създаване на Смесен българо-румънски междуведомствен комитет за устойчиво развитие на вътрешноводния транспорт в общия българо-румънски участък на река Дунав. Той трябва да помогне за задълбочаване на сътрудничеството между двете страни по общите проекти за подобряване на корабоплаването в общия участък от река Дунав и на свързаността между двете държави.

Споделяне
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?