Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Двата края на Дунав мост II се свързват до дни

11 коментара
По строежа на съоръжението текат трескави строителни дейности

Още утре или в близките дни българската и румънската част на Дунав мост II трябва да бъдат окончателно съединени. Това каза транспортният министър Ивайло Московски при подписването с румънския министър на транспорта и инфраструктурата Овидиу Силаги на меморандум за сътрудничество между България и Румъния за развитието на транспорта по Дунав. В неговите рамки ще започне подготовката на проектите за двата нови моста над Дунав при Силистра- Кълъраш и Оряхово-Бекет.

Нашата цел е мостът Видин-Калафат действително да бъде окончателно завършен до края на календарната година с всички дейности. Кога ще заработи реално зависи и от създаването на компанията, която оперира по моста, отбеляза Московски, цитиран от БГНЕС. За сформирането ѝ вече има екип за преговори от българска страна, в Румъния има процедура на междуведомствено съгласуване. След това ще бъде готов и техният екип за преговори. Най-вероятно това ще се случи в рамките на следващия месец, каза той.

 

Съвместните екипи трябва да договорят всички технически детайли по работата на тази компания. Според меморандум, подписан още 2000 г., пътните такси ще бъдат събирани на румънска територия. "Ние обсъждахме дали дружеството да бъде публично. И бихме искали до ноември да приключим с решаването на този въпрос. За да можем да направим така, че да не затрудняваме започването на движението с разни бюрократични функции", каза от своя страна Овидиу Силаги. Той обеща да се положат всички усилия за ускоряване на бюрократичните формалности, да може възможно най-бързо да може да се използва моста.

 

По повод идеята за два нови моста над Дунав регионалният министър Лиляна Павлова обясни, че финансирането по линия на структурните фондове е крайно ограничено, когато се говори за инфраструктура, тъй като целите на Европа 2020 са по-скоро насочени към мерки и инвестиции в други сектори. "Подготовката за такива проекти биха могат да се финансират или по линия на програмата Дунав или по линия на програмата за трансгранично сътрудничество като техническа подготовка, а самите мостове и съоръжения изискват много голям ресурс", обясни Павлова.

 

Московски, Лиляна Павлова и румънският министър Овидиу Силаги подписаха Меморандум за създаване на Смесен българо-румънски междуведомствен комитет за устойчиво развитие на вътрешноводния транспорт в общия българо-румънски участък на река Дунав. Той трябва да помогне за задълбочаване на сътрудничеството между двете страни по общите проекти за подобряване на корабоплаването в общия участък от река Дунав и на свързаността между двете държави.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. vsoft
    #11

    Цитат от "Чудомир" Гледам дръгливия му гръб и си мисля: съвсем чистокръвен българин трябва да е този Тотьо Чушката — все мърмори, все критикува, все не харесва и никой с нищо не може да му угоди.

  2. vsoft
    #10
  3. Анонимен
    #9

    Хайде стига се опиянявахте от българските постижения. Само в Будапеща има повече мостове над Дунав, отколктото между България и Румъния. Този мост трябваше да бъде построен още когато беше ембаргото над Югославия. Темповете с които се случват нещата в България са просто трагични. С това темпо никога няма да настигнем европейците, колкото и пари да ни дават все ще намерим начин да ги откраднем и никаква ранбота да не свършим. Гении сме в тази насока.

  4. Анонимен
    #8

    Верно 7-ми, трудно е...Трудно е било и през 1937 година, когато е отворен Голдън Гейт в Сан Франциско с "пролет" надминаващ 1200 метра...Ама т'ва е само преди нек'ви си 75 години...

  5. Анонимен
    #7

    Не е толкова лесно да се прави мост за дължина към 200 метра и то с голям пролет(разстоянието между опорните точко заради корабоплаването).

  6. Анонимен
    #6

    За туй време и тия пари китайците щяха да отупат пет-шест такива моста.

  7. Анонимен
    #5

    Имало разминаване 45 санта, хахаха! Ааа, язе като стар дюлгерин ще ви кажа - да го поразширят тамо, па да турнат една сергия или будка, откъдето преминаващите да си купуват тикви - печени, варени,както падне, па да прославят името на Боко Тиквата!

  8. Анонимен
    #4

    Празни приказки безкрай! Как ще подобряват плаването в общия участък - на бюро? Следва медийната дъвка за N брой коридори и т.н.

  9. Анонимен
    #3

    Абе кой е министър на транспорта Лилето или Ивето?

  10. Анонимен
    #2

    Дали ще ги свърже Московски или някой друг?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.