Единствената руска независима телевизия предава от апартамент

Единствената руска независима телевизия предава от апартамент

Една стая, едно бюро, висок стол и лампи, закрепени на стените със скоч. Единствената независима руска телевизия "Дожд" ("Дъжд"), критикувана от Кремъл, вече излъчва от апартамент. Причината е, че екипът ѝ бе принуден да напусне луксозния си офис, разположен в непосредствена близост до Кремъл, информира Франс прес, цитирана от БТА.

"Вселената ни бе сведена до един апартамент", оплаква се Мария Макеева, заместник-главен редактор на частната телевизия, която преди имаше десетки предавания, но сега се е съсредоточила върху информационни предавания.

Каналът, който единствен предаваше пряко демонстрациите на опозицията срещу режима на Владимир Путин, преживя най-тежкия си момент, когато през януари изгуби близо 80 на сто от близо 15-те си милиона зрители, след като спря да бъде излъчван почти на цялата територия на Русия.

Основните кабелни оператори в страната отказаха да разпространяват "Дожд" след полемика около анкета на канала сред неговите зрители за обсадата на Ленинград по време на Втората световна война, когато градът изгуби две трети от жителите си. Те починаха от глад, студ, изтощение или станаха жертви на бомбардировки.

В проучването каналът попита зрителите си и хората, използващи интернет, дали съветските власти не е трябвало да предадат този град, който днес се нарича Санкт Петербург, на нацистка Германия, "за да спасят живота на стотици хиляди души".

Този въпрос предизвика вълна от критики сред политиците. Редица медии окачествиха анкетата като "светотатствена".
 
Ръководството на телевизията се извини за "неправилната" формулировка на въпроса и анкетата бързо бе свалена от сайта на "Дожд".

Говорителят на президента Владимир Путин Дмитрий Песков обаче заяви, че телевизионният канал "е прекрачил червена линия".

С това започнали бедите на телевизията. През март собственикът на помещенията, където се помещавали студията на "Дожд", поискал те да бъдат освободени.

Журналистите намерили нови, но не за дълго, защото и техният собственик поискал да напуснат. Така от началото на декември телевизията предава от апартамента на един от служителите ѝ.

Приходите на "Дожд" също рязко се свили, най-вече след приемането на закон, който забранява на платените телевизии да излъчват реклами.

При все това каналът успял да привлече 8 милиона зрители благодарение на кампания за индивидуален абонамент. "Според мен основната цел е да се направи така, че смъртта на нашата телевизия да прилича на кончина, предизвикана от икономически причини, а не политически", коментира Марина Макеева.

"Федералните канали водят идеологическа война и разпространяват държавна пропаганда", допълва помощник-главният редактор на "Дожд".

Споделяне
Още от Свят

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?