Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ЕК отлага финансирането на пътни проекти в България за след 2014 г.

Участъкът от “Струма” през Кресненското дефиле е един от тях

29 коментара
ЕК отлага финансирането на пътни проекти в България за след 2014 г.

Европейската комисия не планира да спре плащания за инфраструктурни проекти у нас, но парите по оперативната програма "Транспорт" може да не стигнат за всички проекти и финансирането на част от тях да остане за след 2014 година. Това заяви за БНР говорителят на комисията, отговарящ за регионалната политика, Тон ван Лиероп.

“Не планираме да режем, отказваме или прекратяваме никакви плащания, може обаче внезапно да се окаже, че има твърде много проекти по причини, свързани с планирането и финансите, и че няма възможност всички те да се реализират с парите, предвидени за транспорт в настоящата бюджетна рамка до края на 2013. За този период за България са предвидени близо два милиарда евро за транспорт, един милиард или половината от парите са за магистрали. Част от тези пари обаче вече са усвоени”, каза Лиероп.

“Не знам точно кои проекти ще бъдат засегнати, но вероятно определени участъци от магистралите "Тракия" и "Струма", като например тунелът през Кресненското дефиле, може да бъдат пренасочени за следващия програмен период. Тоест парите няма да бъдат непременно загубени, но българските власти ще трябва да почакат за получаването им поне до 2014 година. На този етап не говорим толкова за загуба на пари. Възможно е обаче наистина по финансови причини или причини, свързани с планирането, да има пренасочване към следващия финансов период”, обясни още говорителят на ЕК.

Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова потвърди, че средствата от 1 млрд. евро, с които България разполага до 2014 г. за пътища, няма да стигнат за всички приоритетни проекти. Участъкът от “Струма” през Кресненското дефиле ще остане за програмния период на ЕС 2014-2020, каза Павлова.

“Лот 3 на магистрала “Струма”, който е изключително сложен проект, за който е необходим поне по настоящата разработка 13 км тунел през дефилето в скалата, ще струва 1 млрд. Ние нямаме този милиард”, заяви министърът.

Тя подчерта, че плащанията за магистрала “Тракия” са гарантирани. Те ще бъдат заявени пред ЕК през този месец и ще ни бъдат преведени най-късно до края на годината.

Министърът за еврофондовете Томислав Дончев също заяви, че няма проблеми с европейското финансиране за магистралите.

“За “Тракия” няма и не би могло да има проблем с плащанията, защото има одобрена апликационна форма”, припомни министърът.

Еврокомисията ще представи в четвъртък новите принципи за финансиране от еврофондовете след 2014 година, но на този етап без числа и проценти по държави и вид дейности, каза още Тон ван Лиероп.

"Няма да предлагаме нови числа за отделните държави-членки, а нови правила на играта за след 2014-та. Основното в тях е фокусът върху определени сектори, които ще направят Европа по-иновативна, тоест инвестиции в нови продукти и методи на производство, както и в енергийна ефективност. И занапред обаче ще има пари и за инфраструктура, особено за държавите, които трябва да наваксват“, обясни говорителят на ЕК. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

29 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #29

    много добре Боко да не краде. Че ще стане много богат и ще купува много следващи избори

  2. Хаяско
    #28

    До №18-на никой от трезвомислещите българи не му се иска да има проблем с парите от Европа, без значение от коя партия са. Обаче - №9 и №25 са прави - засега по скоро се очертават проблеми с тези средства. Но края на годината е близо и според мен много скоро ще бъдем запознати с поредната версия на управляващите защо се бавят парите.Дано не съм прав!

  3. Анонимен
    #27

    Стига с тези анонимни - какво каза по темата един от "титаните на българската политика" според БНР и вече бившия м-р сега кандидат за баща на нацията.

  4. Анонимен
    #26

    Tochno taka #23, tova e problema.

    Briukselskite zelki ne sledvat sobstvenite si pravila i zadulzhenia -- Bulgaria izpulniava iziskvaniata za Shengen, no ne biva prieti po prichini, koito ne sa v pravilnika; Bulgaria poluchava odobrenie za finansirane na infrastukturni proekti i posle kato doide momenta EC otkazva da plati obeshtanoto. Sega v zadachata se pita, mozhe li BG da zavede EC na (EC i mezhdunaroden) sud za nespazvane na svoite zadulzhenia? Mozhe li da mineme sus sushtite mrusotii i da

  5. Анонимен
    #25

    Апликационната форма значи, че проекта е одобрен, но не дава сигурност, че всички плащания ще се възстановят, защото може да се открият нередности и/или измами и да се наложат финансови корекции. Нещо повече, ако след време се установи, че проекта няма финансова устойчивост, т.е. автомагистралата не се стопанисва и поддържа добре и/или няма институционална устойчивост, т.е няма или има лоша система от технически и управленски механизми за добро управление, БЪЛГАРСКИЯ ДАНАКОПЛАТЕЦ ЩЕ ПЛАТИ ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ

  6. Анонимен
    #24

    Какво отлагане, бе хора, я си прочетете материала!

  7. Анонимен
    #23

    № 21 - Хубаво го говориш, ама:

    Имаш проект, одобрен за финансиране от ЕС. Строиш (с пари от бюджета или кредит от банки, като второто е обичайната ситуация), после ЕС отлага плащането с 2 години.
    Тогава в сила влизат вариантите за пропуснати ползи (ако парите са от бюджета, защото върнатите навреме пари могат и трябва да бъдат планирани за нещо друго) и понесени вреди (плащат се лихви за просрочените плащания, щото не са предвидени в бюджета). За да не се плащат лихви по кредитите, обикновено се

  8. Анонимен
    #22

    Анонимен 21 (извинявам се за обращението), моля прочети написаното от анонимен 9 (и на него се извинявам)и казаното от министър Павлова, че този месец ще се заяват пред ЕК исканията за плащания. Явно, анонимен 9 е съвършенно прав, че може да има проблеми с управлението и отчетността на проекта АМ "Тракия" след като исканията за плащане все още не са направени и то 10 месеца преди завършване на строителството. Анонимен 9 е прав, че не е налице институционална устойчивост, защото неможе за 24 месеца

  9. Анонимен
    #21

    психеделично... така се чувствам след като чета коментарите. а бе вие наистина ли не разбирате какво се казва по-горе? няма проблем да се дразним на борисов, герб и тн. ама поне да избираме статиите, под които го правим. иначе се получава някаква шизофрения. горе се казва че 1) ще усвоим всички средства по 2) че те може да не стигна за всичко което правителството е подготвило за две години като проекти 3)част от проектите ще се отложат за след 2014 когато дойодат още. Както обаснява от поне една година време плевнелиев. не е сложно нали? и всъщност - поне това - не е и нещо лошо? тази определено не е такава

  10. Анонимен
    #20

    Тези от ЕС до един са доносници от ДС! Веднага с тях да се заема Комисията по досиетата! И да бъдат разобличени от трибуната на Народното събрание - от самата му Председателка (или Искра Фидосова - ако се прецини от Него, че ще изглежда по-мащабно)!
    Ще пречат те на грандиозните замисли на Премиера на столетието, какво говоря - на Премиера на всички времена и народи! А и на бъдещия ни Президент!
    Нахалници, вместо да си намалят пенсиите в собствените страни, както ги посъветва лично Той, те ще му органичават

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.