Договорът за продажбата на "Кърджали-Табак" на фирмата на турския бизнесмен Фуат Гювен — "Аидатур", бе подписан в петък, съобщиха от бившия вече собственик на 90.56 на сто от дружеството "Булгартабак Холдинг".
Купувачът е платил предложената в конкурса цена от 6 013 110 лв., което формира 13.02 лв. на акция. Предстои регистриране на прехвърлянето на акциите, предмет на договора, на купувача в "Централен депозитар”, София.
За акциите на държавната тютюнева компания бяха подадени 16 оферти, като цената на "Аидатур” бе 4 507 110 лв. повече от обявената минимална цена от 1 506 000 лв.
Преди това имаше два неуспешни опита за продажба на пакета, като в двете процедури минималните цени за продавания дял бяха съответно 2.5 млн. лв. и 2.1 млн. лв.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
10 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
съсипаха държавата, а сега я продават и на турци ....
Тук в Карлово се готвят да да дадат на Доган и Ковачки, минералния курорт Баня, Оранжериите в Баня, Рибарниците край Соколица, 1 200 ДКА ЗЕМЯ, Летището Марино поле, ВМЗ-Сопот и т.н. ДО ДУПКА ВСИЧКО ДАВАТ НА ТУРЦИТЕ
Черният канал на дизелаДелничен ден, 14 ч. По международния път Е-80 към Истанбул един след друг профучават наши и чужди тирове. Те обаче не се насочват към ГКПП - Капитан Андреево. На десетина километра преди пункта се отклоняват от маршрута си в посока ГКПП - Ново село. Но не стигат и до тази граница, а се отбиват в Свободната зона - Свиленград. Опашката започва 2-3 км преди зоната. Най-малко 50 тира чакат търпеливо реда си. Под шаситата на повечето са монтирани допълнителни резервоари. Побират …
по 2-3 до 5 тона. Бензиностанцията има 14 високодебитни колонки и опашката минава за 3-4 часа. Чакането си заслужава. Тук се продава най-евтиното дизелово гориво в света - 30 евроцента за литър, или 58 стотинки.
Ако не искате касова бележка или фактура, можете да заредите и за по-малко. Цената не се влияе от никакви световни кризи. Била е същата дори по време на войната в Ирак, когато дизелът у нас стигна 1,40 лв. за литър. Сега е 1,05 лв. Причината за това е в статута на Свободната зона. Зареждането с горива тук се смята за износ. Продажбите са освободени от ДДС. Платеният акциз се възстановява, тъй като става дума за автомобили, които напускат страната или преминават транзит. А след като горивото ще се …
изразходва извън България, не се плаща пътна и екотакса. Така е по закон. На практика обаче алъш-веришът започва още на пътя край зоната. От тировете нафтата се източва в туби и резервоари препродава се на частни и държавни возила, на бензиностанции във вътрешността на страната. После камионите се връщат и зареждат пак.
Сега на ГКПП - Капитан Андреево, с евтино гориво могат да зареждат и влизащите от Турция возила. Контрол няма и не може да има. Бензиностанцията е след паспортната и митническата проверка. Това го няма дори в Албания В продължение на 10 г. този бизнес се върти от един човек - Фуат Гювен. Той държи бензиностанциите в свободните зони на Калотина, Видин, Русе, Свиленград и тази на ГКПП - Капитан Андреево. Само от обекта в Свиленград печели между 100 и 200 000 лв. на ден.
В други случаи с евтиния дизел се зареждат камиони, чийто маршрут по документи изобщо не минава през територията на България, не са влизали или излизали от нея, напускат я през един и същи пункт за по-малко от 24 часа в нарушение на Закона за митниците. Работното време на Свободната зона е от 8 до 20 ч. Тогава тук има митнически инспектори. След 20 ч в зоната не би трябвало да се извършва каквато и да било дейност. Бензиностанцията обаче работи денонощно. Само от този обект държавата губи между 3 …
и 5 млн. лв. всеки месец. А такива има на Калотина, Видин, Русе. Има и една на самия граничен пункт Капитан Андреево. До 1 януари 2003 г. на нея са имали право да зареждат само излизащите тирове и леки коли, защото тук се продава и евтин бензин - по 48 евроцента за литър. Доскоро в района дори е имало обяви на турската фирма "Алтун хан", че плаща по 50 евро на 1000 л нафта, закарани до Одрин. В Турция литърът е $1. Властите там обаче са въвели строги мерки, включително оцветяване на дизела, за да спрат контрабандата. Българските правят точно обратното.
На 29 декември 1990 г. между Гювен и Свободната безмитна зона - Свиленград, е сключен договор за съвместна дейност - търговия на дребно с автомобилни горива и смазочни материали. Дружеството се казва "Магазин Шипка-Фуат Гювен Истанбул". Бензиностанцията за товарни автомобили е построена през 1993 г. Между Гювен и българското правителство е сключен нов договор за продажба на горива в зоната за срок от 10 г. До 1997 г. търговията е сравнително слаба. По това време дизелът в Румъния е по-евтин и тировете зареждат там. След като Букурещ вдига цените и въвежда европейските норми обаче, всички се насочват към бензиностанциите на Гювен.
Колко струва поправката знаят той, Муравей Радев и Иван Костов. Договорът на Гювен за бензиностанцията в Свободна зона - Свиленград, е изтекъл на 5 юли тази година. Обектът обаче работи с пълна пара и съвсем законно. В бр. 33 на Държавен вестник от 11 април 2003 г. са публикувани нови изменения на правилника за прилагане на Закона за акцизите. В параграф 19 пише: "В §4 от преходните и заключителните разпоредби думите "31 декември 1998 г. срокове по договорите за тази дейност, сключени със съответната …
свободна зона, увеличени с 10 месеца" се заменят с "1 януари 2003 г. срокове по договорите за тази дейност, сключени със съответната свободна зона. Дейността по този параграф се прекратява независимо от срока на договора, когато това произтича от ангажимент от страна на Република България за съответствие с изисквания на Европейския съюз". Текстът е доста мъгляв, но пък изискванията на ЕС са ясни - продажбата на течни горива в свободните зони е забранена. В Европа е недопустимо по магистралите да летят тирове камикадзета със самоделно направени резервоари, пълни догоре с нафта. Преди месец такъв камион разсипа 2 т дизел насред ГКПП - Капитан Андреево. Една незагасена цигара и всичко е могло да хвръкне във въздуха. И без специални закони бензиностанцията на Фуат Гювен в Свободна зона - Свиленград, може да бъде затворена. Според докладна записка на инж. Ангел Ангелов, старши инспектор в регионалната дирекция за строителен контрол в Хасково, обектът е без разрешение за ползване, тъй като е изграден във вододайната зона на Свиленград. Местните хора псуват властта За зловещата афера с дизела местните собственици на бензиностанции пишат жалби докъде ли не. През 1997 г. те се подлъгали заради международния път Е-80, теглили кредити и построили колонки, ресторантчета, бунгала с всички удобства за шофьори и пътници. Вложили са по 1-1,5 млн. лв. Сега са пред фалит. Някои от обектите вече са затворени. Стопаните на другите по цял ден броят профучаващите към бензиностанциите на Гювен тирове и псуват властта. При тях никой не спира да зарежда. Дизелът е по 1,05 лв., защото плащат ДДС, акциз, пътна и екотакса. Така е и на по-големите обекти на "ЛУКойл" и "Шел".Цитата е от "Стандат" 2003г.
На всяка наша граница турските шофьори получават листовки с указания къде могат да заредят на половин цена. И те го правят. Нито едно правителство досега не се е опитало да спре зловещото източване на държавата. Напротив. В началото на 1999 г. влиза в сила новият Закон за митниците, който забранява продажбата на течни горива в свободните зони. През септември същата година обаче по предложение на финансовия министър Муравей Радев в правилника за прилагане на Закона за акцизите е вкаран нов параграф …
4. С него се дава право на лицата, които търгуват с горива в свободните зони, да продължат да го правят до изтичане на договорените към 31 декември 1998 г. срокове, сключени със съответната свободна зона, увеличени с 10 месеца. По това време такова лице е само Фуат Гювен.
fyad guven e agent na mitacionalna razyznavatelna slygba na tyrcia.PREZ 1989 GOD TOI GORI BULGARSKOTO ZNAME VUV CENTURA NA KURDGALI.PREZ 1990 GOD PO NASTOIAVANE NA TYRCIA E PROMENENA MITNI4ESKATA TARIFA NA BULGARIA VUV INTERES NA FYAD GUVEN.TOI E I SPONSOR NA ANTIBULGARSKATA PARTIA DPS.