Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ГлоБул ще поиска UMTS-лиценз

0 коментара

ГлоБул има интерес за участие в процедурата по издаване на UMTS-лиценз. Това съобщи пред журналисти изпълнителният директор на мобилния оператор Николаос Цолас.

Процедурата бе открита от Комисията за регулиране на съобщенията на 4 ноември. Тя предвижда издаването на три индивидуални лицензии за осъществяването на далекосъобщения чрез подвижна клетъчна система по стандарт UMTS. Двете разрешителни са с капацитет 2 x 5 MHz (FDD) + 1 x 5 MHz. Първоначалната лицензионна такса, която трябва да платят одобрените оператори, е 42 млн. лв. Срокът на разрешителното е 20 години.

Третата лицензия е с капацитет 2 x 10 MHz (FDD) + 1 x 5 MHz. За нея първоначалната лицензионна такса е 70 млн. лв., а срокът ѝ - 20 години.

До 17 декември е срокът за подаване на искания за разрешителните.

В отговор на въпрос дали на българския пазар, предвид платежоспособността на потребителите, ще има интерес към тази скъпа в световен мащаб услуга, Цолас каза, че с всяка изминала година технологиите се развиват, което води до тяхното поевтиняване. Българинът се възползва от новите мобилни технологии много повече, отколкото потребителите във всяка друга страна, отбеляза техническият директор на дружеството Атанасиос Кацирубас.

Шефът на "Космо България Мобайл" оповести и финансовите резултати на ГлоБул за третото тримесечие на 2004 година. 99,8 млн.лв. оперативни приходи е отбелязало дружеството за посочения период. Ръстът в сравнение със същия период на миналата година е 89 процента. Общият ръст на приходите включва 127% увеличение при абонаментните такси, 74 на сто повече от реализиран трафик. Най-голям е растежът на приходите при SMS-ите и при роуминг услугите - по 172 на сто, каза Цолас.

124 млн. лв. е вложила компанията за деветте месеца на 2004 г. Средствата са отишли за разширяване на покритието, което вече е до 84 на сто от територията на страната. Инвестирано е в изграждането на нови търговски центрове и за подобряване качеството на услугите MMS, GPRS и други.

Към края на септември активните абонати на ГлоБул са 1 442 236 души. От тях потребители на предплатената комуникация са 947 109 души, абонати с договор са 495 127 клиенти. Като цяло това означава пазарен дял от 35 на сто, посочи Николаос Цолас. По негови прогнози в следващите три години 70-75 на сто от българите ще ползват мобилни телекомуникационни услуги.

Относно очакваното през идната година тръгване на третия GSM-оператор, откъдето обявиха, че стартовите им цени ще са с 20 % по-ниски от настоящите, Цолас коментира, че ГлоБул ще изчакат да видят с какви тарифни планове ще стартират от БТК, за да преценят нуждае ли се търговската политика на компанията от промяна. Постоянно следим интереса на потребители ни, в зависимост от него е и предлагането на услугите ни, коментира шефът на втория оператор.

В отговор на въпрос по отношение на технологията Еch, която БТК заяви, че ще ползва за внедряването на третия GSM-оператор, Николаос Цолас коментира, че тя е експериментална и досега не е прилагана в пазарни условия. Предимството ѝ е, че спестява част от необходимите инвестиции, допълни той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.