Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кабинетът започва борба с опашките в КАТ

Спешно ще бъдат отпуснати средства за нов сайт, компютри и ремонт на службата

10 коментара
Кабинетът започва борба с опашките в КАТ

Кабинетът подготвя мерки за облекчаване на гражданите при ваденето на различни справки и документи от държавната администрация, като първите стъпки в тази посока ще бъдат предприети в КАТ. Това съобщи вицепремиерът Томислав Дончев след среща в МВР за проблемите във ведомството, в която участва и премиерът Бойко Борисов.

По време на съвещанието са набелязани краткосрочни и дългосрочни мерки за решаване на проблема, а правителството има готовност да отпусне средства за някои от тях още през следващата седмица.

"Излишното време, което консумират администрациите, е загубено време и за гражданите, и за бизнеса. Планираме съвсем скоро да представим принципни концептуални мерки, които да обърнат процеса. Най-вече справките, които са необходими за издаването на един документ или едно разрешително, да се правят по служебен път от самите администрации, а не гражданинът да обикаля, да събира документи и да ги предоставя на друга администрация", каза Дончев.

По думите му този процес вероятно ще отнеме една година, тъй като не всички регистри все още са достъпни служебно по електронен път. На местата, където административното обслужване е трудно, промените ще се направят по-бързо.

"Едно от тези места безспорно е КАТ. Всеки ден през КАТ-София минават по 2500 човека и около 900 автомобила. Безспорно обслужването там не е на нивото, на което искаме. Затова от няколко дни работим с колегите от МВР, експертите от МС, за да видим какви краткосрочни мерки, буквално в следващите няколко седмици, да бъдат предприети, за да се облекчи обслужването", допълни вицепремиерът.

От думите му стана ясно, че МВР ще прави нов сайт на КАТ-София, за да се справи с ежедневните опашки.

Най сайта ще са описани подробно услугите, ще бъдат качени документите в електронен вид, за да може човек да си ги попълни и принтира и ще бъде разписано подробно кое гише трябва да посетиш първо и кое след кое следва.

Дончев съобщи, че се планира и освежителен ремонт, за да бъдат помещенията по-приветливи.

Министърът на вътрешните работи Валентин Радев обяви, че ако до вторник новата организация на работата е измислена, в сряда ще се гласува постановление на Министерски съвет за отпускане на средства за компютри, обслужващи места и гишета в КАТ.

"Събрали сме се в голям състав тази сутрин. Премиерът и той е тук. Изписах три страници със задачи към МВР. Това са предизборни обещания и ние се опитваме точка по точка да ги спазваме. Част от тях е свързана с КАТ", каза Радев.

Според него, за да се намалят опашките пред пунктовете на пътната полиция трябва да се купува хардуер, да се сменя софтуер. Помислено е и за ремонт на тоалетните в КАТ-София и подобряване на условията, в които работят хората.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. кибрит
    #10

    Каква борба има да водят и с кого? Топлата вода ли ще преоткриват наново? Във Великобритания си купуваш кола за 10 минути, без да ходиш до DVLA - британският КАТ, а до 2 седмици получаваш талона по пощата, застраховаш автомобила по интернет и на момента получаваш полицата си, пак по интернет, без да търсиш застраховател, да ти маркират прозорците, да правят снимки на автомобила. Номерата на автомобилите не се смянят докато колата не се бракува. Всичко е измислено и работи. Могат само да обменят опит, каква "борба", какви "битки" и с кого ще ги водят родните "умници"

  2. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #9
  3. анита хегерланд
    #8

    Най-големият проблем на КАТ са "полицаите в сянката", неправоспособните инструктори, липсата на добро обучение на новите шофьори, липсата на въздушни възглавници в купетата, и всички онези неща, които вече са измислени, за да спасяват човешки живот. Трябва да има регистър на фирмите, инструкторите, изпитите, правата и задълженията на институциите. Какво пречи да се въведе държавна форма на обучение: модул "Виртуално шофиране", който да се прави преди изпитите? Това и децата го харесват и го правят - забавно е, възможно е, не е скъпо, отнема няколко часа?!

  4. Nely
    #7

    Каква висота на целите, какъв размах... Нараво завиждам на такива спретнати администратори. Едни и същи фрази всеки ден. Как не им омръзна.

  5. Коментарът е изтрит в 21:14 на 30 ноември 2021 от автора.
    #6
  6. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #5
  7. Milenca
    #4

    Опашките са първия признак на комунизма.

  8. Знайко
    #3

    Пропуснах нещо важно - за тези 15 години бяха похарчени (усвоени) под тези лозунги поне 500 милиона лева народна пара. Резултатите са налице.

  9. Знайко
    #2

    Този умник откри Америка! Ако отворите "Стратегията за електронно правителство", приета от Министерския съвет през 2002-а година (преди 15 години, Карл!) ще прочетете дословно изречените вчера от него думи. Къде е гаранцията, че след 15 години няма да чуем същите приказки. Освен това, подходът е абсолютно ахмашки: Дайте сега да оправим КАТ, пък после другите. Държавната администрация се нуждае от коренна целенасочена (и едновременна) промяна, за да стане утре електронна администрация.

  10. Коментарът е изтрит в 14:15 на 21 октомври 2021 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.