Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кадиев предлага данъкът за колите да се включи в цената на горивото

22 коментара
Кадиев предлага данъкът за колите да се включи в цената на горивото

Депутатът от БСП Георги Кадиев предлага данъка за автомобилите да се включи в цената на горивото. Според него това е по-справедливия модел, защото колкото повече караш колата, толкова повече плащаш. Освен това се гарантира 100% събираемост на данъка, докато в момента тя не е повече от 70%, посочи Кадиев пред бТВ.

Кадиев, заедно с група депутати от БСП, обеща да внесе алтернативното предложение между двете четения на промените в Закона за местните данъци и такси.

Парламентът вече одобри на първо четене промяната, предложена от правителството, която предвижда да отпадне преференцията от 50% за автомобилите с катализатор. Аргументът им беше, че трудно се доказва дали колите имат такова устройство.

Това ще засегне около един милион от най-бедните българи, показват сметките на Георги Кадиев.

С поправката „трошка“ на практика БСП забрави предизборните си общения и удари бедните вдигайки им двойно данъказа старите автомобили, но облекчи богатите, които могат да си купят нови коли.

Според Кадиев  няма да е много честно към пенсионерите, които изкарват колата си няколко пъти в годината, ако им се увеличи пенсията с 3%, а половината от тази сума им се вземе като данък.

Моделът, който предлага Кадиев по думите му е по-справедлив, защото колкото повече караш, толкова повече плащаш. Ако той бъде одобрен от парламента това ще доведе до поскъпване на бензина, дизела и газта с около 5-6 стотинки, прогнозира депутатът от левицата.

Зам.кметът по финансите в Столичната община Дончо Барбалов обаче се обяви и против тази промяна.  Не е удачно да се заменя местен данък с централен данък, защото това ще лиши от приходи общинските власти, обясни Барбалов пред бТВ.  Според него предложеният от Кадиев данък се използва за да се акумулират средства за ремонт на пътищата.

Промените, с които се вдига двойно данъкът за старите автомобили, не са били подложени на публично обсъждане и не е дискутиран с местната власт, каза още Барбалов.

Сегашният размер на данъка за автомобилите ще се запази само за най-новите коли през 2014 г., в чиито талони е отбелязано, че имат Евро 5 и Евро 6.За колите с талони с Евро 3 и Евро 4 данъкът скача с 20%, а за всички останали увеличението е с 50%. Това ще стане факт, ако предложените промени от правителството минат на второ четене в парламента.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #22

    Защо да пращам по голям дянак като старите коли са с газови уредби а те не замарсяват околната среда ето и цитат "Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата." Прочететего хубаво и ми кажете защо да плащам по голям данак на моята стара кола.

  2. Анонимен
    #21

    Може да не ни харесва, но това е най-справедливия начин - данъка да е в цената на горивото. Няма значение дали си чужденец или българин, важното е че караш тук колата, тровиш въздуха и повреждаш пътищата. Колкото колата ти е по-голяма, мощна или караш повече километри, толкова повече нанасяш тези "вреди" на пътя и природата. Както се казва в други постове, това не е новост, а нормална практика - е, разбира се в нормални страни. А за събирането - отдавна трябваше и бяха свързани бензиностанциите с

  3. Анонимен
    #20

    А тези, които не живеят в България....става дума за чужденците?

  4. Анонимен
    #19

    трябва да призная, че това е доста добре измислен модел за събиране на данъка. от друга страна, трябва да се помисли как ще се хваща контрабандата и неплащането на начисления данък от страна на бензиностанциите...

  5. Анонимен
    #18

    Извинете, но така не излиза ли, че всички солидарно ще плащаме за данъците на притежателите на коли?

  6. Анонимен
    #17

    Предложението е добро, но ако с него отпадне и винетката. Сега тя е с еднаква стойност за всички леки коли, независимо от това какъв пробег имат и това е крайно несправедливо.

  7. Анонимен
    #16

    12, хляба и зарзаватите и сега ги докарват камиони, за които се плаща данък. Българинът, понеже много разбира от коли, има един рефлекс все да се оплаква като му "пипат горивото".

  8. Анонимен
    #15

    Това него е измислил Кадиев, така е в Холандия, също и в Нидерландия. И така се финансира здравеопазването във Великобритания. С няколко % ДДС отгоре. И в Чехия. У нас не става, щото много чиновници и касиери остават без работа!

  9. Анонимен
    #14

    Пак до 6 Май беше Курвазиенце, ама ти си знаеш, аз пия лимонада! Наздраве!

  10. Анонимен
    #13

    До 6 И курвазинцето ще го обложат с нов дънък, ама няма да махнат стария. Та и с колите ще е така, има да ходите пеша, а по-богатите с велосипеди! Майтапчия

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.