Кадиев предлага данъкът за колите да се включи в цената на горивото

Кадиев предлага данъкът за колите да се включи в цената на горивото

Депутатът от БСП Георги Кадиев предлага данъка за автомобилите да се включи в цената на горивото. Според него това е по-справедливия модел, защото колкото повече караш колата, толкова повече плащаш. Освен това се гарантира 100% събираемост на данъка, докато в момента тя не е повече от 70%, посочи Кадиев пред бТВ.

Кадиев, заедно с група депутати от БСП, обеща да внесе алтернативното предложение между двете четения на промените в Закона за местните данъци и такси.

Парламентът вече одобри на първо четене промяната, предложена от правителството, която предвижда да отпадне преференцията от 50% за автомобилите с катализатор. Аргументът им беше, че трудно се доказва дали колите имат такова устройство.

Това ще засегне около един милион от най-бедните българи, показват сметките на Георги Кадиев.

С поправката „трошка“ на практика БСП забрави предизборните си общения и удари бедните вдигайки им двойно данъказа старите автомобили, но облекчи богатите, които могат да си купят нови коли.

Според Кадиев  няма да е много честно към пенсионерите, които изкарват колата си няколко пъти в годината, ако им се увеличи пенсията с 3%, а половината от тази сума им се вземе като данък.

Моделът, който предлага Кадиев по думите му е по-справедлив, защото колкото повече караш, толкова повече плащаш. Ако той бъде одобрен от парламента това ще доведе до поскъпване на бензина, дизела и газта с около 5-6 стотинки, прогнозира депутатът от левицата.

Зам.кметът по финансите в Столичната община Дончо Барбалов обаче се обяви и против тази промяна.  Не е удачно да се заменя местен данък с централен данък, защото това ще лиши от приходи общинските власти, обясни Барбалов пред бТВ.  Според него предложеният от Кадиев данък се използва за да се акумулират средства за ремонт на пътищата.

Промените, с които се вдига двойно данъкът за старите автомобили, не са били подложени на публично обсъждане и не е дискутиран с местната власт, каза още Барбалов.

Сегашният размер на данъка за автомобилите ще се запази само за най-новите коли през 2014 г., в чиито талони е отбелязано, че имат Евро 5 и Евро 6.За колите с талони с Евро 3 и Евро 4 данъкът скача с 20%, а за всички останали увеличението е с 50%. Това ще стане факт, ако предложените промени от правителството минат на второ четене в парламента.

Споделяне
Още от Бизнес