Приблизително 2 млн. евро ще струва типовото сертифициране на самолетите АН 12, използвани в българската авиация, съобщи в четвъртък Георги Попов, представител на Асоциацията на българските авиокомпании. Петте български компании, които се занимават само в товарни превози по въздух, сами ще финансират дейностите по сертифицирането си, уточниха от браншовия съюз след среща с транспортния министър Петър Мутафчиев. На нея бяха обсъдени възможните стъпки за спасяване на част от самолетите, вписани в българския национален регистър, които не отговарят на европейските изисквания за безопасност и не са сертифицирани от Европейската агенция по авиационна сигурност EASA.
Председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов уточни, че най-голям шанс да получат типов сертификат имат руските самолети АН 12, които представляват около 30% от въздухоплавателните средства, с които работят карго-компаниите. Карго компаниите ни работят с общо с 22 машини АН 12.
Политическата намеса на държавата пред Европейската комисия в този случай е крайно необходима, поясниха представителите на бранша.
Транспортният министър Петър Мутафчиев уточни, че държавата ще подкрепи усилията на преговорите на вече сформираната работна група от карго компаниите. Ще бъде обмислена и нормативната база в сектора.
Собствениците на фирми от селскостопанската авиация заявиха, че при сегашното положение нямат друга алтернатива освен да спрат работа. Част от съобщиха, че от Гражданска въздухоплавателна администрация са ги посъветвали да си купят други самолети втора ръка.
От транспортното ведомство признаха, че все още не е ясна каква ще е съдбата на самолетите АН 24, АН 26 и вертолетите, с които работят българските авиокомпании.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
1 коментар
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Да "благодарим" на Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" за "добрата" работа по членството на България в Европейския съюз!!! NAME AND SHAME: Главна Дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" София 1000, ул."Дякон Игнатий" №9 тел: /02/ 937-1047 факс: /02/ 980 - 5337 AFTN: LBSFYAYX, SITA: SOFTOYA e-mail: [email protected] Георги Стоянов - Главен Директор ГД ”ГВА” Михаил Захариев - Главен секретар ГД ”ГВА” Величка Иванова - Директор дирекция ФАПИО и Гл. счетоводител Людмил …
Манасиев - Директор дирекция “Летища, Аеронавигационно осигуряване, Международно и икономическо регулиране” Лилчо Лилов - Директор на дирекция “Авиационна безопасност” Софийка Вълкова - Началник-отдел “Финансово-стопански” Ирина Петрова - Hачалник отдел “Международни отношения и икономика на авиационните предприятия” Иван Бамбов - Hачалник отдел “Инспекция летища и ОВД” Николай Николов - Hачалник отдел “Авиационна сигурност” Венцислав Гигов - Началник на отдел “Регистри и статистика” Валери Венков - Началник на отдел ”Летателна експлоатация” Виктор Наньов - Началник отдел “Летателна годност” Ралица Пеева - Главен юрисконсулт ГД “ГВА”