Касовите бележки вече с телефон за жалби

Касовите бележки вече с телефон за жалби

От догодина на касовите бележки ще трябва да бъде отпечатан горещият телефон за подаване на жалби в Комисията за защита на потребителите, съобщиха от ведомството в сряда. Идеята е телефонът 0700-111-22 да бъде "под ръка” на хората и при възникване на нередности да могат да направят консултация или да подадат сигнал още докато са в магазина, допълва председателят му Димитър Маргаритов, цитиран в съобщението.

Той посочи, че по време на коледните празници комисията е извършила над 160 проверки в търговски обекти в страната.

"Констатирахме и нарушения, като например това, че някои търговци не бяха спазили изискването на закона намалените стоки да бъдат отделени на обособени места в обекта. Натъкнахме се и на случаи, в които върху етикета на артикулите е била посочена само старата цена, но не и новата след приспадане на отстъпката. Установихме и такива случаи, в които търговците обещават по-висок процент на намаление от този, който реално предоставят при продажбата”, обяснява Маргаритов.

Той посочва, че при онлайн покупките около празниците най-често възникващият проблем е свързан с липсата на наличности на най-желаните от клиентите артикули. "Търговците невинаги успяват да направят доставките и това може да се окаже проблем, ако потребителят разчита да закупи даден продукт от избрания магазин”, казва Маргаритов.

Споделяне
Още от Бизнес