Летищата в Европа ще стават по-безшумни и по-конкурентни

Летищата в Европа ще стават по-безшумни и по-конкурентни

Нови правила за по-добрата защита от шума на гражданите, живеещи в околностите на големите летища в Европа, и предвиждащи по-гъвкаво и ефективно разпределение на правата (слотовете) за излитане и кацане, бяха одобрени от евродепутатите в сряда. Комисията по транспорт в Европарламента обаче ще трябва допълнително да обсъди как да се подобри подобри качеството на обслужването на летищата, ползвани от над 5 млн. пасажери годишно.

Предвижда се всеки аеропорт да постига специфични цели за намаляване на шума, но за целта трябва да има и общи правила, посочва новият регламент за експлоатационни ограничения, свързани с шума.

 

За да бъде дадена на местните власти възможност да избират най-ефективните като цена мерки за намаляване на шума, депутатите добавиха изискването, че те трябва да се погрижат за здравните, социални и икономически аспекти и да следват "балансирания подход“, установен от Международната организация за гражданска авиация (ИКАО).

 

Парламентът одобри разпределянето на слотовете за излитане и кацане на въздухоплавателните средства и вторичното търгуване с времеви слотове, с цел да се гарантира, че неизползваните слотове ще бъдат на разположение на заинтересованите оператори възможно най-скоро и по най-прозрачен начин, без да бъдат задържани прекалено дълго преди да бъдат предоставени отново на заинтересованите компании.

 

Отхвърлена бе идеята на Комисията по транспорт да се увеличи прагът "използваш или губиш“ от 80% до 85% от разпределителните слотове, и вместо това гласуваха за засилване на системата от санкции, за да се попречи на въздушните превозвачи да държат неизползвани слотовете или да ги задържат твърде дълго, преди да ги върнат в пула.

 

Решено е координаторите на слотовете да бъдат абсолютно независими от летищата и летищните оператори.

Споделяне
Още от Европа

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?