Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мутафчиев извади дългосрочни жп програми с неясно финансиране

2 коментара

Обстойна дългосрочна програма за развитието на жп транспорта у нас, но без яснота за финансирането ѝ, представи транспортният министър Петър Мутафчиев в сряда пред членовете на Временната анкетна комисия за проучване на обстоятелствата за трагичния инцидент във влака "София-Кардам" .

Мутафчиев връчи на председателя на комисията Камен Костадинов (ДПС) и анализ на железопътния сектор и доклад за свършената и несвършената работа от министерството и Костадинов му каза, че е "изпреварил" комисията като е представил повече материали отколкото са били изисквани.

В отговор министърът посочи, че до този момент не е имало по-подробна финансова разработка за развитието на железниците и че в материалите са описани конкретни предложения за подобряване на жп инфраструктурата, както и тяхната стойност.

Остана неясно обаче финансирането им, като Мутафчиев посочи, че финансиране на тези дейности извън държавния бюджет би било много трудно.

Като възможен вариант за осигуряване на средства за модернизацията на жп транспорта ресорният министър посочи продажба на неоперативни имоти, собственост на железниците. Той каза още, че са водени разговори с чужди превозвачи да предоставят средства на БДЖ за закупуването на пътнически вагони, които отговарят на изискванията за безопасност на техните държави, каза министърът. Той увери депутатите, че цената на жп билетите няма да се повиши.

Членовете на временната комисия обаче коментираха, че докато стратегиите не минат през Министерски съвет, както предвижда закона, държавата няма как да се ангажира с финансиране на програмите и "това ще си остане един вътрешен нормативен акт на Министерството на транспорта с пожелателни функции".

Ако трябва и през Министерски съвет ще минем, въпреки че това няма да гарантира приемственост на стратегията, която е разработена до 2016 г., каза Мутафчиев. Министърът не назова конкретни суми, необходими за финансиране на ремонтни дейности и подмяна на стари съоръжения.

Целта на изискваната документация е и да се проследи какво е направено във връзка с обезопасяването на влаковете. Звеното за разследване на тежки железопътни произшествия към Министерството на транспорта ще приключи своето разследване по случая Кардам след като излязат пожаро-техническата експертиза и тази на прокуратурата.

Надяваме се прокуратурата да не подходи емоционално, каза Мутафчиев. На въпрос какво мисли за думите на наблюдаващият прокурор по делото за влака София-Кардам Валери Мирчев, че служители на БДЖ са се държали неадекватно по време на трагедията, Мутафчиев отказа да коментира до излизане на всички доклади по случая.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. министър
    #2

    Действайте!

  2. Гоце
    #1

    за самолети! (2 бр. А319 по 35 - 40 милиона евро единия)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.