Близо 35 хиляди компютъра за 36 млн. лв. са инсталирани в българските училища от декември 2004 г. до юли 2005 г. Това съобщи в сряда министърът на държавната администрация и административната реформа Николай Василев на съвместнапресконференция с образователния министър Даниел Вълчев.
Според Василев, сега на 15 ученици се пада по един компътюр, докато преди година техният брой е бил 50. Целта ни е до 2007 г. един компютър да ползват 10 ученика, което се доближава до средноевропейските показатели, каза Василев.
Предвижда се през 2006 година всички училища да бъдат включени в единна високоскоростна интернет мрежа, каза министър Василев. Първият етап се очаква да приключи през октомври, когато ще бъдат свързани 1000 училища. Този проект се изпълнява от консорциум, оглавяван от БТК и конкретните му резултати ще бъдат оповестени утре, съобщиха междувременно от телекома.
До края на октомври ще бъдат обучени и 3200 ръководители на компютърни кабинети, като до средата на декември общо 40 хил. учители ще придобият умения за работа с компютри.
Според вицепремиера и министър на образованието и науката Даниел Вълчев необходимо е да се определи начинът, по който информационните технологии ще се използват в преподаването по различните учебни предмет. Той коментира, че публикуването онлайн на учебна литература е един от начините за преодоляване на несъответствието между цените на учебниците и средните доходи на българите. По думите му проблемът с авторските права в този случай може да се реши, като при следващите конкурси за учебници образователното ведомство придобие авторските права върху тях.
Вълчев отново повтори тезата за безплатни учебници до осми клас, но това няма да стане за следващата учебна година, уточни той. По думите му осигуряването на безплатните учебници не е същински образователен проблем, а социален и финансов проблем, затова не трябва да е приоритет на подопечното му ведомство.
В навечерието на първия учебен ден бе съобщено, че пред 39 софийски училища липсват пътни знаци, без вертикална сигнализация в районите си са 84 школа, пред 23 липсват парапети, а "легнали полицаи" няма пред 17 учебни заведения в столицата.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Да, верно е, че се добиват основни познания по компютърна грамотност, но:1. За никого не е тайна колко струва (хардуер и софтуер) разработка, доставка, монтай, обучение на една такава система. Ей богу на всички е ясно, че дори много спестовен разработчик (дори и да изкопира повечето програми или да ги преведе) , да достави хардоуеър, да монтира апаратурата, мрежата, да зареди с ЛИЦЕНЗИРАН софтуеър, да направи курсове за обучение (учители) ще струва толкова пари, колкото са нужни за цялото образование …
за много, много години (материална база, кабинети, заплати на учители, специалисти, психолози, лекари, ремонти и т.н.)Е, няма да се дадат за това. Ще се дадат на фирмите занимаващи се с ИТ и близки до: Н. Василев, Милен Велчев, Соломон Паси и кой знае още кои, такива, които не се виждат. А това са много хора, затова пари ще трябват не само за фактическото снабдяване с необходимия SW, HW, NET, LAN,монатжи, инсталации и т.н., ами и за всички тези ХОРА. А те не се задоволяват с малко. Вервайте ми.2. На този етап аз със сигурност от 100% мога да заявя, че мрежата се ползва (и така ще бъде още поне 10 години минимум) предимно за ровене в мрежата за интересни на децата сайтове, чатове филми, състави, и не на последно място от запалените геймъри - деца и учители.А това, както знаем, няма НИЩО ОБЩО с учебния процес. Как и кой ще се справи с тези проблеми до сега изобщо не се е чуло от никъде. Ами сигурно е много просто - отделни компютри за свободни занимания, и някой и друг за обучение.
3. Дали пък някой не е подочул как в Испания например в някои области, които са отдалечени се провежда с помощта на компютри обучението на децата в училищата? Ами ако е подочул, не може да не е разбрал, че техниката е вторично, първично е хората да достигнат такова ниво, че да могат да го осъществяват. А това не става с добри пожелания и снабдяване междувременно със скъпи играчки, за това трябва система, дисциплина, добро желаниеи... време (както са казали за английската ливада "и това да става …
в продължение на 500 г."). Е, ние нямаме толкова, ще трябва да побързаме, но поне трябва да започнем! А аз не виждам такова нещо. Виждам само едни откровено жадни за пари хора, които са се самоувластили и продължават да искат и ще продължават да вземат, чъпреки че хората им казаха "не". Явно, че изборите тук НИЩО не решават и изобщо нямат смисъл.3. А тези, с чието име се спекулира - децата, стават все по-малко и по-малко, защото техните родители трябва да плащат на такива които искат да печелят. Да плащат заради това, че са ги родили, заради това, че благодарение на тях още нйякое и друго десетилитеи ще има България. А хитреците с бели якички са просто "прагматични" - те виждат откъде още могат да дойдат пари - и си ги вземат. Това за тях е най-богато платените служби, за които са могли да мечтаят. Не напразно се втурнаха презглава да се връщат, не напразно не искат да си ходят.
Помислете добре, накъде вървим. Помислете сега, за да не стигнем САЩ!!!Защото винаги (допреди 10-на години) сме имали едни от най-интелигентните и умни деца в света
Господа, които пече;ите от спекулацията с образованието<Престанете! Имайте малко жал към останалите! Не се ли наядохте. Не ви ли е срам. Компютри има ДОСТАТЪЧНО в училищата. Колкото и да се инсталират - винаги ще са недостатъчно. Не е в тяхното количество причината. Дали има някой на когото да не му е ясно каква бездънна яма е това - да вземат фирмите от държавата пари (от образованието, което е толкова зле!), за да се обогатяват. На кого не му е ясно че с тези празни приказки за образование и сравняване …
със запада (кой запад, по-точно, коя Еропа по-точно?)фирмите черпят от нещастното образование и трупат невероятно големи печалби. А не е само това! Ами че след 4 години ще се надигне вой ПАК ОТ ТЯХ, че са остарели компютрите и им трябва обновяване! Никоя, ама никоя държава не харчи така парите си! Още повече бедна като нашата. Не компютри, хубава програми за училищата, желязна дисциплина, кадърнио учители, и много, много други неща им трябва на училищата. Не все по-нови и по-нови компютри, не мрежи и специални програми за "... публикуването онлайн на учебна литература е един от начините за преодоляване на несъответствието между цените на учебниците и средните доходи на българите..."Какви са тези наивни детски изказвания?!Ами че те ни повече, ни по-малко са перефразиране на крилатия съвет "Ами като нямат хляб, да ядат пасти!". Кой кого лъже?
по едина жива мишка...Ей тва статистиката големи простотии може да съсдаде..