На Титан са открити огромни запаси от нефт и газ

На Титан са открити огромни запаси от нефт и газ

На един от най-големите спътници на Сатурн – Титан, учените са открили нефтени и газови находища, надхвърлящи 100 пъти земните, предаде РИА Новости в петък. За пресмятането на обемите от въглеводороди специалистите са използвали данните от радарна фотосесия на Титан, които идват от междупланетната станция "Касини".

"Титан е просто покрит с въглеводороди и въглеводородни съединения – това е гигантски завод за органични химикали", твърди Ралф Лоренц, един от учените в мисията Касини от лабораторията за приложна физика в университета Джон Хопкинс.

Запасите от въглеводороди само в 15 от десетките открити големи езера на Титан биха могли да осигурят топлина, светлина и проветрение на жилищните сгради в Америка в продължение на триста години.

Само в тъмните гигантски дюни, които покриват 20 % от повърхността на Титан, въглеводородната суровина е няколко пъти повече, отколкото всички запаси от въглища на Земята.

Спътникът на Сатурн по много признаци напомня Земята. Миналата година на Титан бяха открити метанови езера и цикличен кръговрат на течност, сходен с кръговрата на водата тук. Данните на "Касини" също успяха да потвърдят, че на далечната планета има облаци, валят дъждове и снегове. Тези открития биха могли в последствие да помогнат на учените да обяснят произхода на живота на планетата Земя.

В условията на стремително намаляване на запасите от нефт на Земята, сведенията за въглеводородните богатства на Титан звучат особено актуално. Въпреки това, учените отричат възможността за бъдещо използване на ресурсите на Титан, макар и само защото планетата е разположена доста далеч от Земята, а температурата на повърхността ѝ е минус 180 градуса по Целзий.

Впрочем учените не изключват възможността от добив на полезни изкопаеми на астероидите и на Луната. Според тях, разработването на космическите залежи е технически възможно и икономически рентабилно, но ще започне най-рано след 15-20 години.

1. бивш астроном

За съжаление повечето хора не могат да си представят тези огромни разстояния дори и в мащаба на Слънчевата система, затова подобни надежди за добив на това или онова извън нашата планета в близкото бъдеще са безпочвени. Това важи и за Луната, която е уж близко, но самите разходи за едно пътуване до там са огромни, да не говорим за другите планети, които са на много по-големи разстояния.

2. REDOVEN 4ITATEL

ТИТАН Е СИГУРНО НАПРАВЕН СВОЕВРЕМЕННО ЧЛЕН НА РУСКАТА ДЪРЖАВА! ЕЙ, ДАЛНОВИДЕН ПУТИН БЕ!

3. Pete

години, САЩ ще борят "тероризма" и на спътника "Титан"?! :)) :))

4. z

Браво,пичове!Голям майтап е днес във форума!

5. raqzana

ayde vzemame disagite i pravo da hodim tam.

6. Чича ви Буш

Там има един деспотичен режим, наложен от космическият диктатор Титам Хюсеин, който трябва да бъде отстранен за да се гарантират демократичните права и свободи на местното население! ЦРУ има данни, че Титам е разработил оръжия за масово поразяване , с които заплашва цялата демократична слънчева система - чак до Татар Пазарджик.

7. Неразбиращ

До кукувиците, които сънуват подобни неща.1. Това с "проветрение на жилищните сгради" нещо го не схващам - може би климатизация, а?2. Технологиите, които предполагат ефективно транспортиране на каквото и да е от Титан до Земята, изискват енергоизточници на порядък по-ефективни от използващите въглеводороди!И най-подир какво ако зелените човеци не са съгласни да пуснат говеда в градината си :)

8. Баба Коконица

Дяца, аз съм Баба Коконица, учиничка на Великкия Философъ Ангилчу! Учих са упориту цели три годинньи в негувийа научень центъръ “Омнибусъ”. Аз попихъ знанийе от таз славна философска школла и сига вечи пиша филусофски йсетта. Сяка сутрин пиша, а посли точа баньици. Йету гу мойту последну йсе:“Битиетто, бидейки съзнанийе й основа на съзнанийето, коьето й битие! Тъкмо на тази основа съ разпростира чрез многу съществуванньа – и така потвърждава свойту идинство. Аку битието ни съществуваши, то нямаши

9. Оракулът от Делфи

Ще има да си караме джипове... доживотно. Само да ни падне този Титан!

10. Даскал Манол