Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Над 1.2 млн. лв. за медийна реклама са дали партиите за 10 дни кампания

2 коментара
Над 1.2 млн. лв. за медийна реклама са дали партиите за 10 дни кампания

През първите десет дни от началото на предизборната кампания за предстоящите предсрочни парламентарни избори партиите и коалициите за похарчили общо 1 255 230 лв. без ДДС за реклама в медии.

Това показват данните от мониторинг на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), който обхваща периода от началото на предизборната кампания до 11 септември.

В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

Според данните на ИРПС засега в настоящата кампания най-много за медии са дали от ГЕРБ – 255 хил. лв. Следват ги БСП с 242 хил. лв. и "Продължаваме промяната" с вложени 147 хил. лв. На трите формации се падат около 50% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама. На четвърто място по похарчени пари е "Възраждане" - 118 хил. лв, следва ДПС с 86 хил. лв.

Засега от ГЕРБ са вложили основно за реклама в трите големи телевизии у нас – БНТ, бТВ и Нова тв, както и във вестниците "24 часа" и "Труд". Формацията залага и на реклама в местни вестници и различни онлайн медии. Повечето от заделените досега от БСП пари пък отиват за общ договор чрез платформа с редица медии, сред които "Стандарт", "Флагман", "Брадва" и "Петел". Той е за общо до 200 хил. лв и според данните на ИРПС е най-големият досега в кампанията.

"Продължаваме промяната" пък са заложили на онлайн и печатни медии, но нямат нито един договор с телевизия. Най-много средства за агитация от формацията са отделили във в-к "24 часа", Actualno.com, в-к "Труд" и Novini.bg.

От "Възраждане" пък са дали над 70% от отделената досега от тях сума за реклама в телевизия "Евроком".

Досега най-големият договор за медийна реклама на ДПС е с БНТ – за над 29 хил. лв. Формацията има договори и с вестниците "24 часа" и "Труд", както и със сайта "Епицентър".

"Има такъв народ" досега е дала 18 хил. лв за агитация, като над 16 хил. лв от тях са дадени на телевизията на лидера на партията Слави Трифонов – 7/8 ТВ. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Rolo Tomassi
    #2

    Финансирането на идеология е нещо много интересно - подобно на добър бизнес принцип. От графиката се вижда кой залага най-много на това - ПП ГЕРБ. Една икономическа формация, която е влязла в политиката като политическа партия, със сигурност разбира това.

  2. Backo
    #1

    Явно ПП, ГЕРБ, ДПС инвестират много в Труд и 24 часа... За кой толкова се борят всичките?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.