Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Най-скъпата част от софийския околовръстен път събра 13 оферти

Прогнозната стойност на километър е 25 млн. лв.

3 коментара

Общо 13 оферти бяха подадени в търга за най-скъпата част на Софийския околовръстен път от магистрала “Люлин” до река Какач. Прогнозната стойност на 3-километровата отсечка е 74 млн. лв. без ДДС, което прави средно по 25 млн. лв./км. Това е най-скъпата част, тъй като досегашните участъци струваха средно по 20 млн. лв. Финансирането на участъка е по оперативна програма “Транспорт”.

Причина за рекордната цена е, че трасето минава през градската част на София и се налага изграждането на сложни съоръжения за да се избегнат отчуждаванията. Скоростната градска автомагистрала ще бъде развита върху съществуващото трасе на околовръстния път като при пресичането с бул. “Царица Йоана” в жк.”Люлин” ще се изгради кръгово движение, като основното трасе ще мине по естакада.

Офертите по реда на тяхното подаване:
1. ДЗЗД “ИНГЕАР 2012”
2. Сдружение “Салваторе Матарезе АД и инж. Клаудио Салини Гранди Лавори АД”
3. “Доуш иншаат ве тиджарет”
4. “Страбаг”
5. ”Конструкционес Рубау”
6. Консорциум “Запад”
7. Обединение “Трейс СОП”
8. Сдружение “Западен път 2012”
9. ДЗЗД “ИПС – ВИАДУКТ”
10. “АКТОР”
11. Консорциум “Лена – ИСА”
12. ДЗЗД “Алпине – Пътища 2012”
13. Консорциум “Хидрострой – Мостовик 2012”
Пътен възел и естакада ще има и при пресичането с на градската магистрала с  бул. “Сливница”, като основното трасе преминава по естакадата. Над река Какач пък ще се строи мост, обясниха от агенция “Пътна инфраструктура”.
В петък в пътната агенция бяха отворени офертите. Всички големи български компании като “Трейс” на Николай Михайлов, “ПСТ Холдинг” на Васил Божков”, “Пътна компания” на Цоло Вутов, “Главболгарстрой” на Симеон Пешов  участват в консорциуми и обединения. Част от големите чужди компании участват самостоятелно като турската “Доуш”, австрийската “Щрабаг”, испанската “Рубау”, гръцката “Актор”.

До месец трябва да бъдат отворени и ценовите оферти на допуснатите кандидати. Съгласно тръжните условия печели офертата с най-ниска цена.

Бъдещият изпълнител трябва да построи участъка за 22 месеца.

Досега и двата търга за строителството на околовръстното шосе бяха спечелени от “Главболгарстрой”, които в момента още строят участъка от Симеоново до “Младост ІV”. Средно досега цената на километър излизаше около 20 млн. лв.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    В Б-я мостът вече е "сложно съоръжение". Предлагам тунелът да се счита за "опасно съоръжение", а покрай съществуващите тунели, да се изградят обходни пътища - с две ленти, от които едната за паркиране и светофари на всеки ъгъл.

  2. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #2
  3. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.