Най-скъпата част от софийския околовръстен път събра 13 оферти

Прогнозната стойност на километър е 25 млн. лв.

Общо 13 оферти бяха подадени в търга за най-скъпата част на Софийския околовръстен път от магистрала “Люлин” до река Какач. Прогнозната стойност на 3-километровата отсечка е 74 млн. лв. без ДДС, което прави средно по 25 млн. лв./км. Това е най-скъпата част, тъй като досегашните участъци струваха средно по 20 млн. лв. Финансирането на участъка е по оперативна програма “Транспорт”.

Причина за рекордната цена е, че трасето минава през градската част на София и се налага изграждането на сложни съоръжения за да се избегнат отчуждаванията. Скоростната градска автомагистрала ще бъде развита върху съществуващото трасе на околовръстния път като при пресичането с бул. “Царица Йоана” в жк.”Люлин” ще се изгради кръгово движение, като основното трасе ще мине по естакада.

Офертите по реда на тяхното подаване:
1. ДЗЗД “ИНГЕАР 2012”
2. Сдружение “Салваторе Матарезе АД и инж. Клаудио Салини Гранди Лавори АД”
3. “Доуш иншаат ве тиджарет”
4. “Страбаг”
5. ”Конструкционес Рубау”
6. Консорциум “Запад”
7. Обединение “Трейс СОП”
8. Сдружение “Западен път 2012”
9. ДЗЗД “ИПС – ВИАДУКТ”
10. “АКТОР”
11. Консорциум “Лена – ИСА”
12. ДЗЗД “Алпине – Пътища 2012”
13. Консорциум “Хидрострой – Мостовик 2012”
Пътен възел и естакада ще има и при пресичането с на градската магистрала с  бул. “Сливница”, като основното трасе преминава по естакадата. Над река Какач пък ще се строи мост, обясниха от агенция “Пътна инфраструктура”.
В петък в пътната агенция бяха отворени офертите. Всички големи български компании като “Трейс” на Николай Михайлов, “ПСТ Холдинг” на Васил Божков”, “Пътна компания” на Цоло Вутов, “Главболгарстрой” на Симеон Пешов  участват в консорциуми и обединения. Част от големите чужди компании участват самостоятелно като турската “Доуш”, австрийската “Щрабаг”, испанската “Рубау”, гръцката “Актор”.

До месец трябва да бъдат отворени и ценовите оферти на допуснатите кандидати. Съгласно тръжните условия печели офертата с най-ниска цена.

Бъдещият изпълнител трябва да построи участъка за 22 месеца.

Досега и двата търга за строителството на околовръстното шосе бяха спечелени от “Главболгарстрой”, които в момента още строят участъка от Симеоново до “Младост ІV”. Средно досега цената на километър излизаше около 20 млн. лв.

Още от Бизнес