Българските студенти отделят много повече време за телевизия, отколкото за четене или за работа с компютър. В сравнение с германските студенти, те прекарват три пъти по-малко време пред книгите и компютъра, съобщи в четвъртък Димитър Денков от фондация “БГ шанс”, цитиран от БТА. Той представи резултатите от изследване на фондацията сред 33 държавни и три частни университета, по проект по програма ФАР.
Най-много време за работа с компютър отделят студентите от Университета по архитектура, строителство и геодезия. Според изследването, те учат и най-много в къщи.
Най-много телевизия гледат студентите от Медицинския университет (МУ), София - средно по 14.4 часа седмично. Бъдещите лекари обаче отделят и най-много време за лекции, както и за общуване с приятели.
Студентите от Медицинския университет в Пловдив, Тракийския университет в Стара Загора и Шуменския университет най-малко работят с компютър. Най-малко гледат телевизия пък гледат бъдещите актьори и режисьори от НАТФИЗ.
Изследването показва и че студентите почти не спортуват – средният показател за всички университети е 2.9 часа на седмица. Като причини се посочват натоварените учебни програми и неподдържаните спортни бази на висшите училища.
Фондацията е подготвила и рейтинг на университетите, като в челото на класацията е Софийският университет, следван от НАТФИЗ, Нов български университет и Медицинския университет. Техническият университет в София е на 19-то място, а Университетът за национално и световно стопанство едва на 33-то място. В края на класирането са филиалът в Пловдив на Техническия университет и Академията за музикално и танцово изкуство в Пловдив.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
20 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ех, Валери. Това, че едва си завършил в България гимназия - ясно. Къде учиш в Америка - не е ясно, но аз живея там и нещата са ми що-годе ясни. Кого заблуждаваш? Тези, които не живеят там, нали? Има различни видове учебни заведения и там, както и в България, както и навсякъде по света. Щом си първи по успех по математика, при положение, че едва си изкретал в България - ясно е, че си в най-непрестижен вид учебно заведение в САЩ. Не нам, както се казва.Моят син е още в джуниър-хай скул и смея да твърдя, …
че с пот на челото си изкарва оценките в това училище, въпреки, че беше отличен многократно с награди на Университета Джон Хопкинс (специално за най-добри постижения по математика) и с най-високи постижения на тестовете WASL за цяла Америка по всички дисциплини - сещаш се, нали? И при това не е в частно, а в къмюнити училище - ясно ти е какво означава, нали? Т.е. не е платено училище, но е сред най-добрите, защото и такива има в Америка, стига да те приемат.Така, че - хайде по-кротко с изказванията.Щом в България едва си изкласил, Америка е огромна - учебни заведения бол - има и за такива като теб. Правилно си се насочил. Дръж здраво математиката и внимавай пред кого какво ръсиш все пак. Иначе - успех с най-добри чувства!
To tova vsichkoto deto kazvash e absolutno vqrno...Drug e vuprosa kakyv e bil procenta prez cqlata ni istoriq na VISHO obrazovanie...mai ne se e promenil mnogo...Nai tupoto e obache , ne che ne si chetat uchebncite horata, a mai izobsto ne chetat..dori afishite pu ulicata..;(Nemoje 20 godishen chovek s pretencii, da izpada v usen pod zvuci te na Azis...i sled tova se opitva da si pomni nqkolko dena ...koga vustnost mu e bil izpita....
Преподавам и в Германия, и в България.Истината е, че нашите студенти (в България) четат в пъти по-малко и знаят в пъти по-малко от германските студенти.Що се отнася до рейтинга на университетите - предстои нова акредитация на висшите училища и много частни """университети""" ги тресе треска, напр. Североизточният филиал на Югозападния университет (намира се в Шумен, ако не знаете).Затова е и тази класация. С други думи - вижте колко сме харесвани, а вие искате да ни закривате.- И от кого е направена …
тази оценка?- От студентите.- А доколко тези студенти са обективни в оценката си? Или тази оценка е базирана на това, къде се изкарва най-лесно. Защото не е тайна, че в много "свободни" университети е достатъчно само да се запишеш, и да си плащаш редовно таксите, за да получиш след някоя друга година диплома.И докога с това БЕЗУМИЕстудентите да преценяват работата на един преподавател.След като един студент е дорасъл тотам, че да е в състояние да ме оценява,необходимо ли е тогава да идва да го обучавам?Учителят ли учи ученика и оценява знанията му?Или ученикът е този, който "дава акъл" на учителя, как да преподава?Що за БЕЗУМИЕ е това?В последно време започвам да се съмнявам, дали не бъркам нещо тези понятия (учител и ученик).
У нас едва завърших гимназия, а математиката ми беше голяма мъка. Сега уча в САЩ (няма да кажа къде). Най-добрият съм по математика. Нивото е много ниско, по-ниско от България.
Успех в завършването на ПУЦ-а за умствено изостанали.
Taka e navsyakude. Sinut mi uchi v USA v prestijen kolej i ponyakoga nyama vreme da otide do studentskia stol. Strahotna kokurencia i strahotno uchene. No ima koleji, v koito hich ne si davat zor. Kato cyalo v USA se uchi mnogo, mnogo po-seriozno otkolkoto v Bulgaria, zashtoto perspektivite sled tova sa golemi. Ne sa vinovni decata, a stimulite za realizacia u nas sa minimalni.
How can I be so thristy this morning when I drank so much last night?
Ами вижте под прозорците в студентски град как само си изхвърлят боклука и сами съдете за нивото на студентите
1. 80% залагат на най-долната измама - преписването. (Което е унижение за личността на преписвача, но понеже са гомньовци не им пука). Голяма част от тях са записали каквото и да е, за да не ходят в казарма (момчетата) или за да се омъжат за някой тъпанар със стар мерцедес (момичетата) или пък за да повеят сливите 4-5 години, далече от родителското тяло.2. 10% са връзкари и се обажда кой-ли не вуйчо владика, за да изкара тъпото копеле изпита. Половината от отличниците са точно такива. Да не мислите, …
че с четене изкарват шестиците.3. 10% са ученолюбиви и не само четат учебния материал, но и доста странична литература, което е много полезно.За съжаление повечето учебници са написани от явни олигофрени и четенето им може да доведе до сериозни умствени увреждания. Стила е глупав, фактологията - невярна и си личи сериозно неразбиране на материята (най-често преписана от някой друг подобен галфон или в най-добрия случай - от световно неизвестен съветски автор). Това е наследсвото от бай-тощовото време, когато половината партизани и тогавашни мутри станаха граждани, големци и хора на науката и изкуството. Въпреки всичко все пак някой от студентите оцеляват и успяват да станат добри специалисти.
Imah vazmojnostta za poslednite 6 godini da u4a v Sofiiskia,Hamburgskia i Kopenhagenskia Uni. 4etem pone,kolkoto tiah.Drugi sa problemite na nesheto vishe obazovanie - ostariala baza i metodi na prepodavane, burokracia, samovlubenost v stil po-dobri ot nas niama i zatova nejelanie za promiana, losha ezikova podgotovka, lipsa na kontrol varhu prepodavatelite, lipsa na obratna vrazka sas studentite, lipsa na prakti4eska naso4enost na prepodavanoto, ostariala programa. Studentite ne se nasar4avat po …
nikakav na4in da u4astvat v mejdunarodni iniciativi i v tozi smisal lipsva sistema za priznavane na ocenkite, ne se u4astva v mejdunarodni sastezania i t.n.Problemat e ne kolko 4etem, a kakvo, v koi moment i s kakva cel nau4avame. A tova zavisi ot mnogo faktori.