Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нова оздравителна програма за БДЖ до края на годината

0 коментара

До края на годината ще бъде разработена нова оздравителна програма за БДЖ, заявява в интервю за БТА министърът на транспорта и съобщенията Пламен Петров. Един от принципите, който ще залегне в новата технология на управление, е държавата да поеме своите

ангажименти за субсидиране на пътническите превози, както е предвидено в Закона за железопътния транспорт.

Петров споделя идеята за въвеждане на пътни такси за първокласните пътища и използването на средствата от тях за поддържането на пътната инфраструктура. Според него обаче при сегашната конструкция на пътната инфраструктура в България ще бъде технически трудно и скъпо да се въведе "тол-система" от типа, използван сега в Европа.

Министърът е на мнение, че изпълнителна агенция "Пътища", която сега е към министерството на регионалното развитие, трябва да бъде включена в състава на министерството на транспорта и съобщенията.

Пламен Петров смята, че привличане на стратегически партньор за БТК е "предпочитано, но не единствено решение". Собственикът на компанията трябвало да има възможност да получи и GSM лиценз. Според министъра в момента няма сериозен инвеститорски интерес към компании от типа на БТК, защото основните играчи на пазара са задлъжнели заради инвестициите си в мрежи от трето поколение.

Назначаването на чуждестранен мениджмънт на телекома не било изключено при определено развитие на приватизационната процедура.

Петров потвърждава казаното по-рано от вицепремиера Николай Василев, че се планира пускането на акции на БТК на борсата. Интернет-услугите на БТК вероятно ще се развиват в рамките на отделна фирма.

Сред приоритетите си като министър Пламен Петров посочва намаляване до минимум на лицензионните и разрешителните режими, когато това не противоречи на европейските изисквания; завършване на процеса на трансформация на собствеността и навлизане на частни инвестиции в развитието и експлоатацията на инфраструктурата; създаване на система от мерки за предотвратяване на корупцията; превръщане на страната в транспортен център в Югоизточна Европа; повишаване на безопасността на всички видове транспорт и качеството на предлаганата услуга, както и провеждането и завършване на преговорите с ЕС по глава 9 - "Транспортна политика".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.