Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нови назначения в държавната "Автомагистрали" подготвят смяната на шефа й

В увеличения борд на дружеството влизат свързвани с ГЕРБ и инхаус поръчките кадри

4 коментара
Нови назначения в държавната "Автомагистрали" подготвят смяната на шефа й

Съветът на директорите на "Автомагистрали" се увеличава с двама нови членове - Цветан Петков и Евгени Генчев. Това е решение на вицепремиера и министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов, съобщиха от подопечното му ведомство.

Петков и Генчев са служители на "Автомагистрали" ЕАД, назначени от изпълнителния директор по времето на ГЕРБ Стоян Беличев.

Цветан Петков от три години е директор "Инфраструктурно строителство" в държавната компания, а Евгени Генчев е главен инженер на дружеството и в последните три години и половина е директор "Експлоатация и поддръжка", е посочено в съобщението на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).

Новината идва след като в понеделник беше отстранена от директорския борд и поста изпълнителен директор Десислава Христова. Тя също бе в ръководството на "Автомагистрали" по времето на ГЕРБ в периода 2018 - 2019 г., но напусна "доброволно" след като изтече запис на неин телефонен разговор с шеф в пътната агенция, в който настояваше "на Иван да се дават повече поръчки". Върна се отново през 2021 г. първоначално със заповед на тогавашния служебен министър на регионалното развитие Виолета Комитова, а малко по-късно стана и втори изпълнителен директор след проведен конкурс от квотата на МРРБ.

Новите промени в ръководството на "Автомагистрали" все още не са вписани в Търговския регистър.

Като принципал на държавното дружество министър Караджов носи отговорност то да се управлява професионално и в интерес на всички български граждани.

"Възлагам на новото ръководство да се погрижи честно и отговорно, при спазване на строга финансова дисциплина, за интересите на дружеството, респективно – на МРРБ и държавата. Най-неотложната задача, която им поставям, е да ускорят работата по двата приоритета на министерството - доизграждането на автомагистрала "Хемус" и на скоростния път "Видин - Ботевград", казва Гроздан Караджов, цитиран от пресцентъра на МРРБ.

Така за по-малко от година директорският борд на "Автомагистрали" се увеличи двойно – от 3-ма членове по времето на ГЕРБ на 6-ма към момента.

Останалите четирима са изпълнителният директор Иван Станчев и членовете на борда Филип Маркуев (от квотата на МРРБ) и двамата независими - Гено Георгиев и Владимир Трифонов.

С изключение на Филип Маркуев, останалите в директорския борд на държавната фирма са кадри, свързани с управлението на ГЕРБ. Нещо повече по един или друг начин те са обвързани и с инхаус поръчките, чрез които бяха раздадени над 4 млрд. лв. по времето на третото правителство на ГЕРБ на строителни фирми по непрозрачен начин.

За петък е насрочено заседание на Съвета на директорите на "Автомагистрали", научи Mediapool. Очакванията са на него да има смяна на изпълнителния директор.

Предложението на принципала на дружеството Гроздан Караджов е настоящият главен инженер Евгени Генчев да стане изпълнителен директор, като смени назначения от Комитова Иван Станчев, според протокол, с който Mediapool разполага. От него става ясно, че първоначално Караджов е имал намерение да отстрани Иван Станчев от ръководството на държавната компания, но в последствие е променил решението си.

Част от директорския борд е против смяната на изпълнителния директор, но е възможно срещу обещание да запазят постовете си да променят позицията си. Аргументите им са, че като главен инженер в "Автомагистрали" Евгени Генчев има отношение и към инхаус възлагането, тъй като бившето ръководство е съгласувало с него всички договори, преди да ги подпише.

Част от останалите в директорския борд обаче също са свързани с инхаус поръчките като шефове на дирекции или отдели в държавната компания по времето на ГЕРБ. Гено Георгиев е бил ръководител на отдел "Механизация и автотранспорт" в периода 2017 - 2020 г. Той е завършил Академията на МВР и 10 години е работил в структурата на вътрешното министерство.

Настоящият изпълнителен директор Иван Станчев бе назначен като ръководител на отдел "Укрепване на свлачища" в началото на 2021 г. със задача да ускори работата по изпълнението на обектите.

Владимир Трифонов дълги години е работил в Комисията за защита на конкуренцията в дирекцията, която разглежда жалбите срещу проведени обществени поръчки. Преди да влезе в ръководството на "Автомагистрали" е бил юрисконсулт в Държавна агенция "Елктронно управление".

Последният Филип Франц Маркулиев е бил в управлението на "Бургаспътстрой" АД през 2018 г., показва Търговският регистър. Компанията е собственост на кипърската офшорка "Грутал холдингс лимитид", която се управлява от Георги Стефанов Петров. Допреди няколко години фирмата беше свързана с фалиралия вече "Холдинг Пътища", който се контролираше от избягалия в Дубай хазартен бос Васил Божков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 17:36 на 24 януари 2024 от автора.
    #4
  2. Guest787
    #3
    Отговор на коментар #1

    "Автомагистрали" се управляват от ИТН, а не от ПП. Не че има голяма разлика.

  3. Stefcho Gelev
    #2
    Отговор на коментар #1

    Пишеш лъжи. Това министерство се управлява от ИТъпН на чалгаря на мафията.

  4. mediaman
    #1

    Абе все по-ясно става, че ПП продължават нещо, ама то не е точно Промяна. Предлагам да се прекръстят на Deja Vu, по- честно ще е.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.