Около 1.4 млн. българи са отложили почивка у нас заради Covid-19

Обществото е разделено за ваксинационните паспорти, сочи проучване на "Галъп"

Около 1.4 млн. българи са отложили почивка у нас заради Covid-19

Около 1.4 милиона души са отложили планирано пътуване или почивка в България в последната година, а 1.2 милиона пък са отложили планове за чужбина. Това е равносметката от последните дванадесет месеца у нас, белязани изцяло от Covid-19, показва проучване на "Галъп Интернешънъл" съвместно с туристическата индустрия.

Около 1.5 милиона планират море в България през настоящия летен туристически сезон, сочи още проучването.

България явно се възприема като по-безопасен вариант, в сравнение с чужбина, а и въпросът с ограниченията все още крие много неизвестни. Мнозина предпочитат все по-индивидуални форми на туризъм, а ваксинационните паспорти събуждат полярни мнения, посочва социологическата агенция.  

Една четвърт от пълнолетните българи са отложили поне едно планирано пътуване или почивка в България в отминаващата вече цяла година белязана от пандемията. Така, оказва се, че всъщност около 1.4 милиона са отложили пътуване или почивка в България. От тях, близо половин милион са онези, които са отложили и повече от едно пътуване или почивка.

Общо 22% от всички пълнолетни българи пък са отложили едно или повече от едно планирани пътувания в чужбина. Това се равнява на около 1.2 милиона българи.

Притесненията остават. Близо половината от въобще планиращите някакво пътуване или почивка в чужбина в идните месеци, биха го отложили, ако ситуацията не се промени видимо.

Само една трета от планиращите пътуване в България обаче биха отложили. България явно се възприема като по-безопасна дестинация. 29% даже твърдят, че с Covid-19 са преоткрили страната като добро място за туризъм.

Лято 2021

Общо 1.5 милиона българи планират море през започващия скоро летен туристически сезон. Близо един милион пък планират да отидат на планина, над 300 хиляди ще предпочетат спа туризъм. Около 200 хиляди българи са планирали екскурзии сред природни и културни забележителности, показва проучването.

Като цяло обаче изследването регистрира все още понижена спрямо преди кризата туристическа активност както в страната, така и в чужбина, а също така и променени стереотипи.

Оказва се, например, че заради Covid-19, мнозина вече споделят интерес към места за почивка с по-малко хора. Близо две трети (63%) твърдят, че с идването на коронавируса са започнали да избягват многолюдните места, а една трета все пак не изпитват такива притеснения.

Болшинството от българите (73%) биха предпочели пътуване за почивка само с кола.

Над една четвърт (26%) нямат проблем да пътуват с обществен транспорт.

В тази ситуация едва ли само коронавирусът е решаващ фактор, но явно е, че по-изолираните форми на туризъм стават и по-предпочитани, показва проучването.

Реклама

Като позитивна новина "Галъп" определя факта, че близо 2.3 милиона българи са виждали реклама на туризма ни.

Това е може би първият път, когато в изследователската програма се улавя толкова сериозен дял, което се дължи на засилената активност на държавата в това отношение, коментират от агенцията.

Сред активно пътуващите за туризъм този дял е по-висок, а също и позитивните оценки за рекламната кампания в полза на родния туризъм.

Ваксинационни паспорти

Все още българите са разделени по отношение на идеята завъвеждане на  т.нар. "ваксинационни паспорти" или "зелени сертификати".

Половината от анкетираните са по-скоро са съгласни, че трябва да ги има. Други 43% обаче са против.

Най-добрата новина обаче е, че близо една трета от пълнолетните българи декларират, че вече са изкарали болестта или са се ваксинирали с две дози, посочват от "Галъп".

Това означава, че ако се реализира планът на властите за нови над два милиона ваксинации до началото на летния сезон, то нормализацията на живота ни като че ли е близко.

Проучването е направено чрез 1000 интервюта от национална извадка на над 18 годишни българи. Изследването е проведено в периода 18 – 24 март 2021 г. при абсолютната максимална грешка ±3.1% при 50% дялове.

Споделяне

Още от Бизнес