Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

От 1 януари 2004 година ще се събират пътни такси за ползване по време

0 коментара

Пътни "такси за ползване по време" да бъдат въведени от 1 януари 2004 година, реши парламентът с одобрените на първо четене промени в Закона за пътищата.

Депутатите приеха размерът на таксата да се определя на базата на продължителността на ползване на съответната инфраструктурата и да се дефинира по отношение на разходите, причинявани от видовете моторни превозни средства.

В момента пътни такси за ползване на пътната инфраструктура се събират само от чуждестранните превозвачи.

Българската страна е предоставила на Европейския съюз подробен график, в който са посочени етапите на фискалната хармонизация, се посочва в мотивите на Министерския съвет. Според този график на първия етап от 2002 до 2003 г. трябва да бъде направена подготовка за осигуряване на система за набиране на необходимата информация за въвеждане на пътни такси за ползване на инфраструктурата.

От 1 януари 2003 г. трябва да започне промяна на свидетелствата за регистрация, като капацитетът на подмяна да бъде 800 хиляди броя годишно. Пререгистрацията на товарните автомобили и автобусите трябва да приключи на 31 декември 2003 г., а на останалите превозни средства до 31 декември 2006 г.

На втория етап от графика е предвидено от 1 януари 2004 г. да бъде въведена винетната система за събиране на пътни такси. От същата дата ще бъде променена структурата на пътния данък, като се въведе диференциран подход по отношение на броя на осите и вида на окачване. Тогава ще се отмени и данъкът върху превозните средства, регистрирани в България.

Третият етап предвижда до 1 януари 2007 г. да се изравнят нивата на пътните такси при ползване на пътната инфраструктура по време за българските превозни средства и превозните средства, регистрирани в страните-членки на ЕС. Тази е и датата, до която трябва да се достигнат минималните нива на данъка за регистрираните в България превозни средства.

Депутати от ОДС възразиха, че в европейските старни, където има пътни такси за ползване по време има пътища, които дублират платения път. По този начин, ако пътниците не искат да минат по път, за който трябва да се плати такса за ползване по време те могат да минат по паралелен. От ОДС подчертаха, че въвеждането на таксата трябва да бъде обсъдено от работна група.

Димитър Дъбов от Коалиция за България посочи, че платеното преминаване по пътищата особено в пограничните райони поставя населението в тези райони да плаща, за да стигне до регионалните центрове. Населението, което живее там ще трябва да плаща дори, когато преминава през населеното си място.

От левицата заявиха, че на хората в пограничните райони трябва да бъде осигурен успореден път. Любомир Пантелеев каза, че в законопроектите не е предоставена информация за кои пътища ще бъдат въведини таксите, за какви превозни средства и какъв ще бъде размерът на данъка.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.