Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Петър Диков: Освен магистрали ни трябват добри пътища със съседните страни

2 коментара
Петър Диков: Освен магистрали ни трябват добри пътища със съседните страни

Да излезем от магистралния пръстен на България и да се свържем със съседните държави, Това призова главният архитект на София Петър Диков по време на конференция за стратегическа инфраструктура. Диков говори в качеството си на заместник-председател на Българския форум за транспортна инфраструктура.

Според Диков една от целите за развитие на инфраструктурата на страната трябва да бъде тя да стане част от инфраструктурата на Западните Балкани и Европа.

Затова в момента е най-наложително доизграждането на направлението от сръбската граница при Калотина през София до турската граница при Свиленград. До 2016 г. Сърбия ще има магистрала до българската граница, а ние ще я посрещнем с третокласен път, каза Диков. Към момента обаче няма осигурено финансиране за пътя от София до Калотина.

Другият важен коридор, който свързва Балтийско море с Егейско море през българска територия, би трябвало да мине по направлението Русе - София – Солун, с разклонения към Атина и Игуменица. В момента трасето е от Русе през Великo Търново - Габрово - Стара Загора - Димитровград и Kърджали.

Третото важно транспортно направление е връзката Русе – Варна – Бургас – Къркарели – Истанбул. Това прави много важна отсечката Русе – Варна и дава нова сила на магистрала "Черно море" като товарен коридор, а не като сезонна магистрала за туристите през лятото, отбеляза Диков.

С новите алтернативни трасета изграждането на магистрала "Хемус" ще има още по-голямо значение, защото ще свържат страната с Букурещ и ще даде ново значение на пристанище Русе и ще съживи Северна България, каза Диков.

Според него "железниците могат да оцелеят, само ако се свържат с пристанищата".

Продължаваме развитието на основните коридори по трансевропейската транспортна мрежа, както и прилежащите връзки към тях, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски.

По отношение на железопътната инфраструктура продължаваме развитието на направлението Септември - Пловдив, както и връзката със сръбска граница, каза Московски.

Той допълни, че в пътния сектор основен приоритет е завършването на автомагистрала "Струма", която трябва да е готова най-късно до 2022 г.

Ако има икономия на средства след провеждането на търговете за магистралата до гръцката ни граница, те ще бъдат инвестирани в магистрала "Хемус" и тунела под връх Шипка, обясни министър Московски.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Васил Антонов
    #2

    Абе трябват ни и свестни архитекти които могат да мислят не само за село и потури, а за София и софиянци. След нещастието Стуци сега и този.

  2. Десен бесен
    #1

    За България от стратегическа гледна точка е най-важен пътя Ботевград-Видин, който трябва да бъде магистрала. Когато пуснаха Дунав мост 2 бях в Сърбия и тамошните политици газ пикаеха от злоба. Според тях България ще отклони трафика към Централна Европа да минава през нея, а не през Сърбия.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.