Подобрената версия на устройството за нагряване на тютюн и у нас от 4 ноември

Подобрената версия на устройството за нагряване на тютюн и у нас от 4 ноември

Подобрената и по-функционална версия на системата за нагряване на тютюн "Айкос" – IQOS 3 DUO, излиза и на българския пазар, след като вече се продава в Япония и Мексико, съобщи пред журналисти Джордж Маргонис, изпълнителен директор на българското дружество на тютюневия гигант "Филип Морис Интернешънъл".

В търговските обекти устройството ще се появи на 4 ноември, но най-нетърпеливите ще могат от 24 октомври да си го поръчват от сайта на компанията у нас, за да са сигурни, че ще са сред първите, които ще се възползват от новите характеристики на "Айкос", вдъхновени от потребителските препоръки.

Новата версия визуално е като IQOS 3 и дори аксесоарите на двете устройства са взаимно заменяеми. DUO обаче позволява на пушачите да използват устройството два последователни пъти, без да го зареждат. Отделно холдърът, в който се поставят специално обработените тютюневи стикове за нагряване, се зарежда много по-бързо от джобното устройството. това вече е възможно за малко повече от минута", посочи Маргонис.

По съвет на потребителите на устройството то има допълнителни индикатори, обясин Димитър Костов, маркетинг мениджър на продукти с намален риск във "Филип Морис България". Единият показва колко време остава до края на пушенето на стика, преди устройството да извибрира да прекратяване на нагряването на тютюна. "Това е защото пушачите са свикнали от конвенционалните цигари да виждат колко им остава да пушат", обясни той. Другият индикатор казва на потребителя дали му е първото ползване на холдъра или второто, за да знае кога да го зарежда.

Отделно устройството има по-здрав корпус, капакът на зарядното е по-издръжлив, като идеята е ползвателят да не мисли въобще за устройството, а да се наслади на бездимното пушене, обясни Костов.

По думите му до края на 2019 г. новата версия ще замени изцяло досегашния  IQOS 3. Цената ѝ е само с 20 лв. по-висока от последното към момента устройство

Потребителите на "Айкос" в България надхвърлят 150 хиляди души, каза Полина Нинова, мениджърът по корпоративните комуникации във "Филип Морис България". По думите ѝ след първоначалния силен интерес към устройството при пускането му на българския пазар в края на 2017 г. темпът на растеж на ползвателите намалява, но остава стабилен.

Като цяло потребителите на IQOS в света вече са 12.4 млн., сочат данните на ФМИ към края на третото тримесечие на 2019 г., каза Маргонис. От тях 8.8 млн. са минали само на устройството за бездимни тютюневи изделия, а останалите в различна степен пушат и обикновени цигари.

Костов представи данни, според които системата е най-привлекателна за пушачите на възраст между 30 и 50 години, които вече се замислят за здравето си. Еднакъв е делът на мъжете и жените преминали на бездимните цигари, сочат проучванията на тютюневата компания, която си е поставила глобална цел към 2025 г. поне 40 милиона пълнолетни пушачи,да преминат на по-добри бездимни алтернативи, а бездимните ѝ изделия да заемат поне 30% от продажбите ѝ.

"Продължаваме да инвестираме в наука и технологии, за да разработим устройства, които отговарят на потребностите на пълнолетните пушачи - устройства, които могат да помогнат на много хора, които в противен случай биха продължили да пушат, да преминат на тях“, заяви Андре Каланцопулос, главен изпълнителен директор на ФМИ, по повод на представянето на най-новата версия на устройството за нагряване на тютюн. Тя излиза и на още 33 пазара.

"Пускането на IQOS 3 DUO затвърждава нашия ангажимент да прилагаме технологични иновации в разработката на научно доказани продукти, които се явяват по-добър избор за пълнолетните пушачи от продължителното пушене", допълва той.

Устройството "Айкос" нагрява тютюна до 350 градуса     без да го гори, което намалява с 95 процента вредните вещества в образуваната пара в сравнение с цигарения дим, според клинични изследвания на компанията. Събраните научни доказателства също така сочат, че употребата на IQOS няма негативно въздействие върху качеството на въздуха на закрито, припомнят от компанията.

Още от Бизнес