Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Португалските фирми пристигат да подписват концесията на “Тракия”

18 коментара
Португалските фирми пристигат да подписват концесията на “Тракия”

Анексът към договора за концесията на автомагистрала “Тракия” ще бъде подписан в четвъртък, съобщи министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов.

Представителите на португалските фирми, които участват в консорциума “Магистрала Тракия” - "МСФ - Мониз де Майа Серра и фортунато емпрейтейрош" (21%), "Лена енгенхариа и конструкшош"(15%) и "СОМАГ Консешос и сервисуш" (15%) - пристигат във вторник в София, за да подпишат анекса към концесионния договор, съобщиха за Mediapool запознати.

Макар да няма пречки за подписването, португалците били притеснени, защото все още не са виждали одобрения от правителството документ, получавали само уверения, че “всичко е наред”.

Според изпълнителния директор на Фонд “Републиканска пътна инфраструктура” Веселин Георгиев, няма срок, в който Евростат трябва да се произнесе по последния вариант на одобрения концесионен договор, но се очаква това  да стане до три месеца. “Аз ще се боря строителството на останалата отсечка от автомагистрала “Тракия” да започне още през тази година”, каза Георгиев.

Довършването на автомагистралите “Хемус” и “Черно море” остава за бъдещите концесионери. От началото на годината, фонд “Републиканска пътна инфраструктура” регистрира сериозно увеличение на трафика в Северна България, съобщи Веселин Георгиев. Над 4 пъти се е увеличил трафикът през моста на река Дунав между България и Румъния. Вероятно ще се наложи да преосмислим сериозно политиката за развитие на транспортната мрежа в страната, коментира Георгиев.

В понеделник Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) е издало разрешителното за строеж на магистрала “Люлин” и то ще започне още през май, съобщи директорът на фонда..

По повод забавянето на сроковете за част от ремонтите по републиканската мрежа, Веселин Георгиев коментира, че повечето чужди фирми, които печелят търгове у нас, срещат затруднения да се мобилизират за работа приз първата година. Но за всяко забавяне фондът ще начислява наказателни лихви.

Приходите в “Републиканска пътна инфраструктура” от винетни такси са се увеличили с 30 на сто за първите месеци на годината, спрямо същия период на миналата година, съобщи Веселин Георгиев. Общата сума, постъпила от винетки до 23 април 2007 г., е 126 млн.лв., като се очаква приходите от стикерите до края на годината да стигнат до 200-215 млн.лв.

С над 2 пъти са се увеличили приходите от другите видове такси, които събира фондът, каза Веселин Георгиев. 

За първото тримесечие са постъпили около 13 млн.лв. Тези приходи изненадали дори ръководството на пътната администрация и според Веселин Георгиев се дължат основно на по-добрия контрол, наложен на службите за пътни такси и разрешителни, които се намират по граничните пунктове.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. kolev
    #20

    portugalcite i te ne snajat. informaciata im e 4e vsi4ko 6te e OK.koi podpisva dogovor za milioni bes da go e vijdal i pregovarial po nego? ne se znae i stanovi6teto na evrostat, oba4e dogovor 6te se podpisva!!!isob6to super sekretni 100 km magistrala, za koito se pregovaria 5 godini na tamno.

  2. chitatel
    #19

    ще бъде много добре да кажете кои точно са интересите на България.

  3. Георги Чернев
    #18

    Не е добре, че преговорите за магистрала Тракия се водиха на тъмно и с право, може би, опозицията и преди и сега е против концесията. Не е добре и да се пропусне още една година и да се трепем по дупките на нашите пътища. от време на време и някой богопомазан политик дава фира в тях.

  4. Армеец
    #17

    Кучетата си лаяха - керванът си върви!Явно така ни е писано в робската държава - всичко лошо винаги се случва

  5. от пътниците
    #16

    Най-после! Може и да доживеем да видим една свястна магистрала!!!

  6. ves
    #15

    tezi firmi sa tolkova portugalski, kolkoto i az sam kitaika. Tozi mrasen koburg ne se znae kakav e: melez - da, no kakav. pak i taka e po-izgodno i za nego i za komunetata - mnogoliki sa.

  7. СБС
    #14

    ни натресе тази безобразна сделка, за да ни дои още 35 години. Комунягите обещаваха да развалят крадливата концесия с пертугалците, ама като типични комуняги се изметнаха от обащанията си. А за нас остава да духаме супата, да плащаме прескъпи такси и винетки и да храним на Кобурга копелдаците... Прост народ - слаба държава!

  8. поп Грую
    #13

    Този път може и да намаже друг клон от мафията. Но и при двете магистрали,колкото по-малко ги ползваме,толково повече ще се плаща от хазната.

  9. пътищар
    #12

    Този "министър" пак не е в час -Българското участие е 51%, а от статията грешно е написато, че португалците имат 51%. Иначе повече недостатъци на заробващата "концесия" съм изброил в статията Фининсиране на пътища, концесия,винетки и...Дупки.

  10. prost narod
    #11

    Abe vie zashto si mislite che Portugaltsite shte se saglasiat na sdelka kojato ne e izgodna za tjah? Da ne sa bladotvoritelna organizatsia? Kak njakoj ne kaza - "ej shte stigam naj-posle po-barzo do moreto..."

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.