Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Поскъпването на самолетните билети е неизбежно

6 коментара
Поскъпването на самолетните билети е неизбежно

Най-вероятно ще има известно поскъпване на цените на самолетните билети, но то няма да бъде съразмерно на увеличението на цените на горивата, казаха от Асоциацията на българските авиокомпании (АБА) на пресконференция по повод десетата си годишнина. По думите на председателя на браншовата организация Светослав Станулов разходите за гориво стигат до 30% от харчовете на авиокомпаниите.

Увеличението на цените обаче ще е от много по-малък порядък от поскъпването на горивата заради жестоката конкуренция между отделните авиокомпании на пазара и това, че никой от тях не може да си позволи да покрие по този начин разходите си. По някакъв начин тези разходи ще трябва да бъдат компенсирани с вътрешни резерви на превозвачите, обясни Йовко Йоцев, главен секретар на АБА.

Според организацията в следващите години делът на българските авиокомпании ще намалява заради навлизането на чужди превозвачи на пазара, но за сметка на това ще има нарастване на общия брой превозвани пътници. Руските авиокомпании например могат да отнемат сериозен дял от превоза на туристи, ако се улесни дейността им у нас.

Общият брой на превозените пътници за миналата година, без данните за летище Пловдив, е близо 6.5 милиона, с ръст от 7.3 на сто в сравнение с 2010 г. Делът на българските авиокомпании е малко над 2.1 млн. пътници, а на чуждестранните авиокомпании – 4.3 милиона пътници.

Данните от анализа сочи, че за последните 10 години ръстът на превозени пътници от родните авиокомпании е около 40 на сто – от 1 628 000 през 1990 – до 2 130 000 през 2011. Според Станулов този ръст за отрасъл като авиацията не е малък. Като начин да се справят с конкуренцията на чуждестранните превозвачи от АБА препоръчаха на българските компании формулиране на конкурентни предимства, като ясна стратегия, цели и по-тесен сегмент.

Според Йовко Йоцев това трябва да се случи в най-кратки срокове предвид засиления натиск от страна на чуждестранните превозвачи. Една от стъпките, която вече се прави, е въвеждането на новите типове самолети, с които преките оперативни разходи се намаляват за сметка на броя на извършваните полети. Авиопаркът ни е с над 50 самолети европейско и американско производство - Еърбъс А320, Боинг 737, ВАЕ 146, MD 82, L410 и др. Новата техника е осигурена главно чрез оперативен, финансов лизинг и по-малко закупена, посочиха от АБА.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    БАЛКАН фалира още през 1994-а, а през 1997-а вече беше със 100 000 000 долара дълг A фалира заради хилядите връзкари, които лапаха заплати без да пилотират или да сервират питиета

  2. emma
    #5
  3. Анонимен
    #4

    еmmа, а не смяташ ли че "продажбата" на "Балкан" за $100к не е плащане на КОНТРИБУЦИЯ под маста към евреите за задоволяване на исканията им за компенсиране за бълфарската държавна анти-семитска политика през периода 1941-1944, свързана с конфискации, грабежи, унижения, лишаване от конституционни права, заточване в български концлагери ("Трудови селища на Държавна сигурностъ") и депортация на македонските и тракийски евреи в гермаските концлагери?! Както множеството други "приватизационни" сделки

  4. Анонимен
    #3

    Браво че има български авиокомпании след съсипията, на която бе подложен отрасълът от правителството на Иван Костов през годините 1997-2001.

  5. Анонимен
    #2

    "Руските авиокомпании например могат да отнемат сериозен дял от превоза на туристи, ако се улесни дейността им у нас." То бива дупедавщина, бива, ама сме българи все пак. Коя нормална държава ще даде предимство на чужди кимпании пред своите, или е по лесно да се събират пътни такси и комисионни СРАМ

  6. emma
    #1

    Ами значи са решили да фалират.И това няма да изненада никой.Щом чешките линии съкратиха полетите си,вкл.до София,то нашите направо ще се затрият.Нискотарифните превозвачи завземат все по-убедителни позиции.Да се измитат,на пазара празно няма.Откакто подариха Балкан за един апартамент,няма коментар.Ведно с имоти,самолети,представителства,бривети,пладнешки обир!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.