Самолет на “България Ер” кацна аварийно в понеделник около обяд на германското летище Франкфурт заради проблеми с един от двигателите.
В 13:40 ч. българско време, при изпълнение на редовен полет на авиокомпанията по маршрут Амстердам-Варна, екипажът с командир Емил Миланов е установил падане на налягането на маслото в един от двигателите на самолет Боинг 737-300. Машината преди излитането си от Амстердам е била проверена рутинно и е получила разрешение за излитане, но по време на полета е установена повредата и е поискано трасе за кацане във Франкфурт. Предприети са били всички необходими действия за безопасност и стриктно са следвани предписаното за такива случаи в "Ръководството летателна експлоатация"за типа самолет, като пилотът е извършил нормално кацане на летището във Франкфурт.
На борда на самолета е имало 13 пътника, за техният живот не е съществувала опасност, категорични са от авиокомпанията. Пасажерите ще бъдат превозени тази вечер между 19 и 20 ч българско време с полет на чартърната авиокомпания LTU, съобщиха от “България Ер”. Решението е взето със съгласието на пътниците. Очаква се те да пристигна около 22,40 ч във Варна.
Това е първият по-сериозен инцидент със самолет на авиокомпанията, обясниха от "България Ер" и допълниха, че е назначена пълна проверка на всички девет самолета на авиокомпанията.
По нареждане на министъра на транспорта Петър Мутафчиев и със заповед на главния директор на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" /ГД "ГВА"/ Георги Стоянов е сформирана комисия, която ще извърши извънредна проверка за изясняване на причините за днешния инцидент със самолет на "България Ер", съобщи пресцентърът на Министерството на транспорта.
Комисията ще анализира и нивото на техническо обслужване на самолетите на авиокомпанията. Във Варна министърът на транспорта Петър Мутафчиев съобщи, че до три дни се очаква резултат от проверката. Ако се установи, че са допуснати сериозни грешки в авиокомпанията, ще се предприеме и търсенето на персонална отговорност, защото това е третият инцидент за последните две седмици с националния ни авиопревозвач, посочи Мутафчиев, цитиран от БНР.
Това, което се случва с “България Ер”, не е добра атестация за авиокомпанията с оглед на подготвяните от Европейската комисия критерии за класирането на превозвачите по безопасност и качество на услугите им, защото целта ни е наши компании да попаднат в позитивния списък, коментира Мутафчиев.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
14 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Банда смотльовци, които нямат какво да правят по цял ден, освен да плюят наляво и надясно!!! Съмнявам се, че повечето от вас са летяли и два пъти в живота си, за да имат елементарна база за сравнение. Просто ви се радвам на акъла... Колкото до БГ Еър - по-добри пилоти от техните досега не съм видял.
“О неразумний и юроде, поради що се срамиш да пишеш на болгарски… Или си станал преучен и умен, та болгарските букви не са ти вече по мярка?!… Или си станал от глупав най-глупав, та не видиш, че вървиш право низ пропастта, от която излизане няма?!… “ откъси от "БУКВИ - ЕЗИК - ТРАГЕДИЯ?" на Николай Радев - Алдебаран"Днес не един българин е забелязал, че когато чете по-дълъг текст на български, но изписан с латиница, много бързо се уморява. А съвсем друго е, когато чете същите латински букви, но на …
английски език. Какво означава това ли? Означава, че в колективната памет на българите между кирилските букви и съответните звуци в българския език има трайни, хилядолетни връзки, каквито връзки има и между латинските букви и английската реч. И “споменът” за тях, унаследен от предците в течение на много поколения, възниква за миг и като код в съзнанието ни всеки път, когато четем или пишем нещо.Най-кратко: няма сигнализация, но има информационен хаос в колективната памет, на свой ред водещ до индивидуален срив в енергийните системи. Срив, който може да причини (и причинява) тежки, психични и физични страдания, разпространяващи се днес почти като епидемия - най-вече чрез Интернет или чрез телесъобщенията по мобилните телефони. Така че нека да е ясно: всеки българин, който пише или чете на български с латиница, твърде много рискува своето здраве и своето бъдеще. Той наврежда преди всичко на себе си, но наврежда и на хората, с които общува. И това съвсем не е шега, а най-реална опасност, която може да се превърне в съвсем истинска ТРАГЕДИЯ за голям брой хора.Като прибавим тук и обстоятелството, че освен виждащото се на повърхността, освен тяхното директно предназначение, БУКВИТЕ действат и като основни енергийни канали и носители на най-фината лъчиста енергия между индивид и общество, между човек и природа!А оправданието, че нямаме кирилизираща програма или нещо от този род, няма да ни помогне в случая кой знае колко. Всичко е въпрос на осъзнаване, на желание и усилия... А иначе няма нищо лошо в това да се пише на латиница, но... на езика, за който е тя предназначена
nikoi ne oburna vnimanie na fakta, che v tolkova golyam samolet, v redoven polet amsterdam-sofia, ima samo 13 putnika na borda. nishto dobro ne chaka BGair s podoben procent zapulnyaemost na poletite
a koi sa bili drugite 2 incidenta?njakoj znae li nesto poweche?mercy!
Abe golemi tapanari ste.Pove4eto ot tiya deto pi6ete.Ka4ete se na Air France, kadeto katastrofira v Canada.Nekav govori za DS.Drug za Milko Kovachev.Abe mnogo zadrasten narod,be.
не е необходимо да разбираме от авиация - за всеки летял с тази компания е ясно какъв леш са :(((самолети 4та 5та ръка!нелюбезни стюарди/си ...веднъж една така ме ядоса, но като се замислих, че е на годините на баба ми и не й отговорих..а това че си позволяват да обединяват полети ако няма пътници????че кацат на две летища в една страна???за какво ми е да разбирам от авиация?стига ми че съм летял с още десетина други компании....ползваме ги само от някакъв криворазбран патриотизъм и типично българска глупост да спестим малко пари с риск на живота си....
ei koito ne razbira ot aviacia vaob6te da ne govori!6toto govorite gluposti!!!!
ei koito ne razbira ot aviacia vaob6te da ne govori!6toto govorite gluposti!!!!
Avgust mesez putuvah s tjah, samoleta bese na pistata za izlitane kogato se okaza che visitomera im ne rabotel. Doida 5 pazvanti s papki pod ruka da opraviat samoleta, samo chukove ne noseha. Putnizite stojaha kato ovze i ne smeeha da sliazat ot samoleta. Tupa rabota. Dokato ne padne edin ot tezi, njama da se opraviat.
Журналисти, не ни занимавайте с това, че самолет на BG air е кацнал аварийно! Пишете като сензация когато е кацнал БЕЗАВАРИЙНО!