Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Правим нова категоризация на пътищата

6 коментара
Правим нова категоризация на пътищата

Необходимо е да се направи прекатегоризация на републиканската пътна инфраструктура след присъединяването на България към Европейския съюз, съобщи министърът на транспорта Петър Мутафчиев на семинар в събота във Велинград. Той съобщи плановете и основните проблеми, по които ще работи ведомството през 2008 година.

След отварянето на границите към останалите страни членки се забелязва промяна в движението на товарните и пътникопотоците и ще трябва да се промени политиката за изграждането на основните транспортни оси. Говорил съм вече с директора на фонд “Републиканска пътна инфраструктура” и с Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), че трябва да се промени категоризацията на шосетата, които ще влязат в основните европейски оси.

Практически правителството вече близо три години работи по стари проекти, които бяха забавени или нямаха финансиране. В оперативната програма “Транспорт”, която ще се финансира от ЕС до 2013 година в областта на железопътната и пътната инфраструктура също влязоха такива изостанали от предишните години проекти.

Според Мутафчиев, за да се определят новите приоритетни транспортни оси за развитие на българската инфраструктура, е нужно да се изработи общ генерален план за транспорта. Плановете на ведомството е да подготви генералния план с парите от техническата помощ по оперативна програма “Транспорт” още тази година. Министър Мутафчиев уточни, че целта е да се създаде база от технически данни, които в момента са пръснати по различни ведомства и които ще се ползват при бъдещото инвестиционно програмиране. В момента се провежда обществената поръчка за този проект и се търси изпълнител, каза Петър Мутафчиев. В плановете на ведомството за тази година влиза и разработване на проект за транспортно прогнозиране и модел за трафикови прогнози.

В края на януари в Брюксел ще се обсъди планът за развитие на основните транспортни оси в системата на българската железопътната инфраструктура през следващите години, каза директорът на изпълнителна агенция “Железопътна инфраструктура” Симеон Ананиев.

Планът за развитие на родната железница ще важи през следващите 15 години и е подготвен през изминалата година по желание на ЕС. Големият проблем в сферата на железопътния транспорт не са направленията, защото потоците на хора и товари там са ясни, поясни транспортният министър. Основното, което трябва да се свърши, е уеднаквяването на стандартите, с които работят железниците в рамките на Евросъюза, каза той. За да се стигне от България до Германия, например, посочи министър Мутафчиев, се минава през 5 различни стандарта и за всеки един е необходимо да се настройва локомотивът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Вениамин Бинеф
    #7

    какво има да го питат.

  2. здравко
    #6

    уважаема Василева,по проект"оперативна програма Транспорт"в момента не се "провежда общ.поръчка".по Ваша непроверена информация.Оставам с впечатление,че пишете светски новини.можете да го промените -просто посочете:къде и как:"В момента се провежда обществената поръчка за този проект и се търси изпълнител, каза Петър Мутафчиев."

  3. СССР гнусь
    #5

    от тях собствеността - от нас парите ....

  4. men
    #4

    Пишете всички 6 качествени а околовръсното в софия може да удари 10

  5. Васил Тодоров
    #2

    В 21 век, когате вече сме в Европейския съюз няма нормална пътна връзка между общините Мездра,Роман и Бяла Слатина става въпрос за 3,4 километра.В същото време спря и разширението на околовръстнот.Коментарийте са излишни!

  6. Крум
    #1

    За тези помияри БСП-НДСВ-ДПС и Гоце приоритет са енергийните проекти, а не пътища, туризъм, ефективни модерни предприятия на европейски фирми.От произведените големи количества енергия, субсидирана с данъци от тъпия електорат, при износ технете фирми ще печелят. Тези изроди нямат интерес от богата и силна Б-ия.Макар че то вече няма и кадри за модерни европейски преедприятия, а само строители.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.