Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Престоят с влак на ГКПП-Кулата вече ще е само минута

2 коментара

Митническата проверка на пътуващите с БДЖ за Гърция вече ще започва от Благоевград и ще приключва до граничния пункт Кулата, съобщи в четвъртък началникът на Митница-Кулата Николай Шушков на пътуваща пресконференция на Министерството на транспорта и железопътния превозвач. Така престоят на влака на границата ще е само минута, допълни той.

Заради щетите по железопътната инфраструктура, нанесени от наводненията през лятото, влаковете по направлението София-Бургас закъсняват с 15 минути, а в обратната посока - 24 минути. По дестинацията София-Ямбол забавянето е с 8 минути, при връщането – 7 минути. От Пловдив до Враца ксе пътува с 13 минути повече.

В новото разписание на БДЖ, което е в сила от 11 декември и ще е валидно до 6 декември 2006 г. са  включени 999 влака, от които 410 товарни и 589 пътнически, съобщи Олег Петков, изпълнителен директор на железницата. Трафикът ще се обслужва от 382 локомотива, което е с шест машини по-малко от предишното разписание. Планът за композиране на влаковете е съобразен със статистически изследвания през март, юни и октомври през 2004 и 2005 г. върху пътникопотока и разстоянията, до които се пътува.

Международните влакове за периода ще бъдат 24, ускорените бързи влакове - 15, бързите влакове  - 72, крайградските влакове 343, пътническите -130 и смесените, които превозват товар и пътници са 5.

Средните им скорости на движение са съответно - 47,21 км/ч, 66,09 км/ч, 55,08 км/ч, 38,94 км/ч и 41,04 км/ч за пътническите и смесените влакове.

Допълнително ще се движат два бързи влака по линиите Варна – Самуил и обратно в събота и неделя, съобщи Петков.

Крайградските влакове допълнително ще се движат по линиите Кулата - Дупница, Враца - Мездра и Бургас - Карнобат. Допълнително са назначени и влакове по линиите Димитровград - Свиленград, София - Септември и Димитровград - Първомай.

Решението е продиктувано от искане на общините, уточни изпълнителният директор на БДЖ. Схемата на влаковете е обвързана със схемата на автобусите по Черноморието,  каза още той. 

10 млн. лв. са задълженията на БДЖ към Сименс за ДДС и митнически сборове. 2 от мотрисите “Дезиро” са в България, но за да се освободят, чакат плащане на митническите им сборове, 11 машини пък са в Германия и чакат дооборудване във Варна, но за да дойдат в България трябва да се платят 20 на сто от стойността им.

България продължава да е с най-високи такси за използване на железопътната инфраструктура, което създава част от сериозните финансови затруднения на БДЖ, отбеляза министърът на транспорта Петър Мутафчиев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Banana
    #2

    Ne mojah da razbera za kakvo vi biaha nujni tezi motrisi na Siemens,no karai da varvi.

  2. Петър
    #1

    Мотрисите са нужни за модернизация на състава. Те са хубави и икономични. Но трябва да се използват разумно. А не да стоят по складове заради БДЖ недомислици.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.