Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Промените в закона за пътното движение увиснаха в празното НС

8 коментара
Промените в закона за пътното движение увиснаха в празното НС

Въпреки удълженото време на парламентарното заседание в четвъртък, народното представителство не успя да приеме предложените промени в Закона за движение по пътищата, някои от които са много важни за подобряване на пътния трафик. Причината бе проста – оказа се, че в пленарната зала има само десет депутати и гласуването се отложи за по-добро време в оставащите броени часове работа на това народно събрание.

Празната зала накара Олимпи Кътев (НДСВ) да заяви, че ситуацията е възмутителна, а Иван Иванов (ДСБ) допълни, че е недопустимо, особено в днешния ден на национален траур заради тежко пътно произшествие, обсъждането на толкова важен закон да става с шепа депутати.

Въпреки камерния състав към края на дебатите протекоха в присъствието на вътрешния министър Михаил Миков.

Опозицията остро възрази срещу въвеждането на ограничения за млади шофьори, залегнали в промените. В проекта се предвижда забрана млади водачи (под една година шофьорски стаж след вземане на книжката) да карат автомобил с двигател над 1600 куб. см, да превозват пътници под 18 години освен в присъствието на опитен шофьор. Предлага се и забрана млади водачи да шофират през нощта.

Борислав Ралчев (БНД) заяви, че текстовете за неопитните шофьори имат дискриминационен характер. Според него това са най-конфликтните пасажи в закона. "Какво е това младите да не карат през нощта? Да гласуваме тогава, че младите не могат да ходят на дискотека през нощта", коментира още Ралчев.

Независимият депутат Станчо Тодоров също възрази срещу ограниченията за младите шофьори. Според него е много по-важно да се вземат мерки за ограничаване на подкупите в системата на КАТ, отколкото да се ограничават младите шофьори.

Депутатът от ДСБ Иван Иванов каза, че наистина трябва да се вземат специални мерки за млади водачи, но в този вид промените не вършат работа.

Министър Михаил Миков, посочи, че това е практика, утвърдена в много европейски страни. По думите му предлаганите законови промени са в полза на младите хора, които загиват по пътищата.

Вътрешният министър препоръча на опонентите на закона да прочетат законодателното проучване на парламента по въпроса от март тази година.

Ако го прочетете внимателно, ще видите, че ние отиваме към минимално диференциране и ограниченията за младите водачи в повечето европейските страни и света са доста по-сериозни, посочи Миков и даде пример с Германия, където преходният период е не една, а две години. Той заподозря опозицията в опит да провали закона.

Обсъдените текстове предвиждат глоба от 200 до 600 лева за шофьор, който кара, без да има книжка или след като му е отнета. Същата е глобата и за този, който управлява моторно превозно средство, спряно от движение, без разрешение на службата за контрол. Между 200 и 600 лева ще бъдат глобявани и тези, които водят курсове за подготовка или допълнително обучение на водачи, без да имат право на това.

Такава глоба е предвидена и за шофьор, който прегради път с превозно средство с цел да попречи на нормалното движение, както и ако постави пътни знаци, без да има право на това. До 600 лева е глобата за премахване, преместване или унищожаване на пътен знак.

Предложенията предвижат още КАТ да съставя актове въз основа на запис от камери.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. boby1945
    #9

    ....

  2. Мечката
    #7

    Ако алкохол не се продаваше на лица под 21 години и пътищата бяха в много добро състояни (както е в САЩ!) - то законът е излишен. Но в България е точно обратното.

  3. ИА
    #6

    За каква дискриминация ми пее Борислав Ралчев. Той поне би следвало да знае какво значи дискриминация - да ограничаваш някого за нещо за което същия няма и не може да има вина. Книжката се издава за квалификация и да ограничаваш някого за това, че няма необходимата квалификация е правилно. В този смисъл всички ограничения за неопитни шофьори са правилни! Нещо повече, аз бих включил в този списък за 1 година поне и всички загубили над определен брой точки. Та нали загубата на точки показва точно не квалифицирано каране!

  4. ГЕРБавия
    #5

    Изнудва за пари, а мафиотите, мутрите и червените барони си разиграват конете ....

  5. boby1945
    #4

    ....

  6. Космополит
    #3

    Нищо реално няма дя се направи, но с траура ще се мимикрира. Популисти и безхаберници.

  7. Push me, pull you
    #2

    какъв модерен закон за движение по пътищата искате от депутатите, след като половината нямат шофьорски книжки, а останалите предпочитат да карат пияни, защото ченгетата толковма ги е страх да им поискат документите за проверка, че са готови да духат къде ли не в тяхна полза?

  8. Gurkha
    #1

    Е, политиците ни искрено показаха какво им е отношението към ежедневните трагедии, които се разиграват по пътищата.И това, че всъщност не им пука за случващото се със собственият им народ.И то предизборно! Интересното е, че за толкова години не намериха правилния подход за да спрат "войната по пътищата". Вижда се, че това не става с увеличаване на санкциите.Те бяха увеличавани вече няколко пъти, но статистиката на жертвите, въпреки това, продължи да расте във възходяща градация.Защо? Ами защото е

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.