Расте недоволството на крупни фирми, че ги използват в подкрепа на Брекзит

Расте недоволството на крупни фирми, че ги използват в подкрепа на Брекзит

От "Нисан" (Nissan) съобщиха, че ще подадат съдебен иск срещу официалната кампания за излизане на Великобритания от ЕС заради използването на логото на японския автомобилостроител върху листовки, призоваващи гласоподавателите да подкрепят Брекзит на референдума на 23 юни, предаде Ройтерс.

На една от брошурите в подкрепа на Брекзит, логото на "Нисан" се появява заедно със символите на големи компании като "Юниливър" (Unilever), "Тойота" (Toyota) и "Воксхол" (Vauxhall) с посланието: "Големите работодатели (...) казаха, че ще останат във Великобритания какъвто и да бъде резултатът от референдума."

От "Нисан" заявяват, че биха предпочели Великобритания да остане в ЕС и посочват, че ще сезират британския Върховен съд с искане да забрани на организаторите на кампанията "Гласувай за напускане" (Vote Leave) да използват името и логото на компанията и "да им попречи да правят всякакви по-нататъшни неверни твърдения и лъжливи представи относно "Нисан".

Преди десет дни най-големият японски автомобилостроител "Тойота" също съобщи, че може да внесе жалба срещу кампанията за излизане на Великобритания от ЕС заради използването на неговото лого на нейни листовки, което може да създаде погрешно впечатление, че автомобилният гигант подкрепя Брекзит. През февруари "Тойота" обяви, че оставането на Великобритания в ЕС ще бъде по-добро за неговата дейност и дългосрочна конкурентоспособност. Компанията е произвела над 10 процента от 1.6 милиона нови автомобила на британския пазар миналата година.

Производителят на потребителски стоки "Юниливър" също изрази недоволство от кампанията за Брекзит заради използването на името и логото на фирмата.

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?