Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С 5% се сви потреблението на безалкохолни за първото полугодие

0 коментара

Четиристотин и шест милиона литра безалкохолни напитки са продадени на пазара, сочи анализ на данните за потреблението през второто тримесечие на годината на Българската асоциация на производителите на безалкохолни напитки. Това е с 5% по-малко в сравнение със същия период на 2010 година, когато на пазара са били продадени 427 млн. литра. Потреблението в периода януари-юни 2011 година е 678 млн. литра, което е с близо 34 млн. литра по-малко от същия период на миналата година, когато са продадени 712 млн. литра.
Най-засегнато от неблагоприятните икономически тенденции е потреблението на натурални плодови сокове и нектари. За първите шест месеца на 2011 г. са продадени 18 млн. литра от тази група напитки, което е с 8% или с близо 3 млн. литра по-малко от същия период на 2010г.
Цените на безалкохолните напитки през първите шест месеца на годината леко спадат като цяло, но основната причина за намаляващия темп на консумация е свитото потребление на т. нар. "студен пазар". Продължава тенденцията интересът на търговците и потребителите да е насочен към напитките от по-нисък ценови клас и към тези в разфасовки за домашна консумация.
При бутилираните води потреблението за първите шест месеца на 2011 г. е с 5% или с 18 млн. литра под равнището през миналата година. Намаляло е потреблението във всички групи бутилирани води – при натуралните минерални води с 5%, при газираните води - с 8%, при водите в галони от 19.5 л. със 7%.
Българският потребител е консумирал с 4% или с 13 млн. литра по-малко газирани напитки през януари - юни 2011 г. в сравнение със същия период на 2010 г. Запазва се съотношението между основните две групи - бутилираните води и газираните напитки – 44:37%.
При негазираните напитки с ниско плодово съдържание, разтворими и разреждащи се потреблението за първото полугодие е намаляло с 3%, като при разтворимите прахообразни напитки се отчита ръст от 5%.
Групата “студен чай”, при която се отчитаха значителни темпове на растеж в последните две години, бележи ръст от 2% през първите шест месеца на годината.
С 2% е намаляло потреблението на напитки от групата “енергийни и спортни” за същия период.
Анализът на консумацията на безалкохолни напитки през първите шест месеца на 2011 г. показва, че нестабилната ситуация в резултат на икономическата криза продължава да оказва негативно влияние на потреблението. Прогнозите сочат, че в края на годината спадът може да бъде сведен до 4%, а потреблението на глава от населението да се върне на равнището от 210 литра. Въпреки това българският потребител остава сред първите десет в рамките на ЕС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.