Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Съдът поиска “Автомагистрали” ЕАД да докаже собственост върху “Тракия”

6 коментара
Съдът поиска “Автомагистрали” ЕАД да докаже собственост върху “Тракия”
Върховният административен съд (ВАС) отложи делото за концесията на автомагистрала “Тракия” за 28 февруари. Това решиха магистратите на заседанието на тричленния състав на съда, проведено във вторник.

ВАС поиска от Министерски съвет да му предостави повече доказателства по параграф 3, ал.3 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за концесиите. Този текст на закона задължава държавните дружества и предприятия, които притежават в активите си публична държавна собственост, в конкретния случай магистрален път, да я заявят в тримесечен срок от влизането в сила на Закона за концесиите пред Министерски съвет.   

Според източници от изпълнителна агенция “Пътища” (ИАП), активите на автомагистрала “Тракия” са извадени от собствеността на държавната агенция няколко месеца преди да се обяви официално концесионната процедура и прехвърлени в активите на държавното дружество “Автомагистрали”. Справка на Mediapool показа, че този текст е променен последно през 1997 година и дружеството е имало достатъчно време да заяви в правителството собствеността си.

Изискването на документи по параграф 3, ал.3 от Закона за концесиите атакува право в целта основния мотив на правителството на предостави без търг или конкурс концесията на автомагистралата на смесеното българо-португалско дружество “Магистрала Тракия”. Ако “Автомагистрали” ЕАД не успеят да докажат собствеността си върху пътя, то дружеството няма основание да претендира за концесията, която се предоставя на собствениците на публичния държавен имот.

На 11 октомври 2005 година ВАС отложи делото за концесията на автомагистрала “Тракия”, като задължи Министерски съвет да предостави цялата информация и документи по концесионната процедура. От съда уточниха, че документацията е постъпила на 3 ноември миналата година. Според представителите на правителството и на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, предоставените от тях доказателства са достатъчни и не виждат необходимост от други аргументи по делото.

Делото във ВАС е образувано срещу решението на Министерски съвет от 30 декември 2004 година за предоставяне на концесия върху пътя от Калотина до Бургас. То е по искане на заместник-главния прокурор на Върховната административна прокуратура Митьо Марков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. hristov
    #6

    Tova kompüterna snimka li e ili magistrala v Germaniya.

  2. Redoven 4itatel
    #5

    Още ли не е ясно каква машинация е приватизацията на автомагистрала Тракия? Наглостта на Ники Василев, престонаследника и сие са вече толкова добре познати. Сега към тях се присъединяват и съответни личности от управляващите от БСП!!

  3. Mislitel
    #4

    Ми разликата межу управлението на частната и държавната фирма е в отчетените приходи. ТОВА И БАБА ГО ЗНАЕ.

  4. Ivan Petrov
    #3

    Yuristite na madridskia sa tolkova negramotni che nishto chudnoi da sa propousnali da naopraviat prehvarlianeto. Spomnete se kak ne uspiaha da mu registrirat partiata predi izborite. Ako pak sa se izdanili shte e goliam cirk i opredeleno dobra novina. Dano da e taka!

  5. Justice
    #2

    .

  6. kosio
    #1

    Целият смисъл на концесията е магистралата да се управлява от ЧАСТНО дружество. Държавната фирма ще получи концесията от Държавата ... и каква е разликата? Или просто се симулира концесия?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.