В момента “ПрайсУотърхаусКупърс” готви финансовия анализ на дружеството и никой не говори официално за цена, уточни кап. Донев. Той допълни, че ако разполага с такива средства би си купил 20-25 нови кораба и с персонал от 50 души ще ги управлява много по-добре. Според шефа на морския флот, това ще е по-добре, отколкото да поеме ангажименти през следващите 10 години пред държавата и обществото, които не би могъл да изпълни.
Колкото и съблазнително да изглежда предприятието, то има много слаби страни, но “човек трябва да е отвътре, за да ги познава”, поясни шефът на БМФ и отказа да говори повече по този въпрос, заради подготовката на дружеството за продажба.
Проектът на стратегията за приватизация на дружеството бе приета от Министерски съвет в началото на февруари и предстои разглеждането и одобрението ѝ от Народното събрание. Проектодокументът предвижда фирмите, които наемат морски кораби за транспорт на товари, да имат предимство при кандидатстването за покупката на дружеството.
Правителството реши, че кандидатите трябва да са или фирми, които наемат кораби (фирма-чартьор) или консорциум, в който стратегическият инвеститор да е обединение между фирма – чартьор и корабен мениджър.
За да се класират, претендентите трябва да докажат, че през последните три години са наемали кораби за генерални или насипни товари по договор за тайм-чартър (за определено време) с общ тонаж (DWT) не по-малък от 1.3 млн. тона за всяка една година. Фирмите, които ще кандидатстват, трябва да имат доказан кредитен рейтинг минимум А3 по Moody’s, Standard&Poor’s или Fitch IBCA. Кабинетът одобри и възможността за морския ни флот да се яви кандидат, който да е обединение между стратегически инвеститор и други лица.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
9 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
като "Балкан"? Супер фирма, само че никой не я иска.
Директорът ще е в бюрото по труда? Защо? Ами ако изпълнява партийно поръчение, за да откаже някой реален купувач?А след това при липса на клиенти, ще го продадем на свой човек, за 1 долар, примерно на една варненска групировка
.
не бих купил крайслер за $ 30 000 000 000, не че не знам как да го вдигна на крака, ами просто няма откъде да взема парите - дай да ти го продадем за 1$ като е толкова зле работата. Ако аз съм собственик на дружеството и изпълнителният ми директор казва, че то не струва това което са ми казали уотърхаус или кейпиемджи, на другия ден този директор ще е в бюрото по труда.
И аз никога не бих ти го продал!
Аз искам за 500 млн.$ да го купя.......
vijte sega - BMF e mnogo privlekatelno da se kupi, no da se spazvat isiskvaniqta za prodajba e ludost ! direktora na BMF e prav: 20-25 koraba, i s MAXIMUM 50 dushi, ste nosi mnogo dobra pe4alba, no sega - izvinete, sasto edin bisnesmen da dava pari za predpriqtnie sas stari korabi i tolkova mnogo personal !
Вероятно за ТИМ
Значи Директорът на "Морски флот" казва, че предприятието му е по-евтино от посоченото? Странно. Все едно продавач на пазара да убеждава клиентите, че хич не си струва да купуваш домати по два лева, че те са по-евтини...Трагедия