Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

След почти 30 години спира производството на "класическата" Лада 2104

16 коментара
След почти 30 години спира производството на "класическата" Лада 2104

Дъщерното предриятие на руските заводи "АвтоВАЗ" в град Ижевск ( "Обединена автомобилна група") близо 30 години след началото му спира производството на "класическите" модели на Лада. Както съобщава агенция "Интерфакс", в понеделник от конвейра на ижевския завод е свален последният автомобил Лада 2104.

Едновременно спира и производството на товарния автомобил Иж-27175. В близките 36 месеца заводът ще продължи да изпълнява гаранционните ремонти на Лада 2104 и Иж- 27175.

Производството на Лада 2104 започва през 1984 година в завода на ВАЗ в Толияти. През първата половина на 2012 година са се произвеждали по 1500 коли от този модел на месец.
За плановете си да спре моделът 2104 ръководството на "АвтоВАЗ" обяви през юли, скоро след като спря производството на друга своя "класика" – Лада 2107.

"Седмицата" ке произвеждаше в завода в Толяти от 1982 година. По-късно производството на двата модела бе пренесено в Ижевск.

Сега предприятието хвърля силите си в сгробяването на новия модел на "АвтоВАЗ" Lada Granta. През тази година се очаква да бъдат пуснати 50 хиляди автомобила от този модел. Планира се и производство на коли с марките на Рено и Нисан. Потенциалният капацитет на завода в Ижевск е 300 хиляди коли годишно.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #16

    14, Костов ли е виновен,че си ботуш? а ти се напинай, ама да не пуснеш нещо жлътко изодзаде, ей!

  2. Анонимен
    #15

    14, щом и за ладата ти е виновен Костов... - лоша е работата... Предлагам лечение с пиявици и електричество... :)))

  3. Анонимен
    #14

    До №9 В и К Нали знаете вица за човека който завънил в Енергото а попаднал на В и К. Ако сте успели да се накрадете при проведената от Костоф прихватизация е друго, но за мнозинството Българи споменатите автомобили си остават единственият вариянт за собствен автомобил за много години напред. Така, че ващият издевателски пост е издевателство не за автомобилите а към мнозинството български граждани.

  4. Анонимен
    #13

    FIAT са го спрели от производство 1974 г. Горе-долу братушките са 40 години назад. Ако не броим факта, че не те са го измислили. Смя-я-я-х. И това ми било новина !?!

  5. Анонимен
    #12

    Lada Granta ли беше култовият автомобил, който НЕ ЗАПАЛИ в ръцете на Путин, когато гномът беше отишъл на премиерата на возилото? :)))

  6. Анонимен
    #11

    Аз пък мислех, че отдавна са ги спрели от производство ! Явно дълбоко съм се лъгал ! :)))

  7. Анонимен
    #10

    Хаха, номер 3 ми хареса !

  8. В и К
    #9

    Лада, Трабант... тези неясни обекти на желанието, които всеки нормален човек с непромит от соца мозък би предал направо на вторични суровини, дори ако му ги подарят.

  9. Анонимен
    #8

    Сгробяването да не е дублетна форма на загробяването? Иначе Лада Кранта си е рекламно попадение отсекъде

  10. Анонимен
    #7

    Хич не си струва някой да пише за този боклук. 'се едно да превъзнасяме пишещата машина Марица.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.