
Продажбата на мобилни устройства и на иновативни продукти и оферти са повишили приходите на "Мобилтел" 0.1% до 412 милиона евро през 2016 г., но заради разходите по закупуване на смартфони и таблети и поскъпналата свързаност с други оператор компанията е намалила печалбата си за миналата година с една пета спрямо 2015 г. Това сочат годишните финансови резултати на мобилния оператор, които бяха обявени във вторник заедно с тези на цялата група "Телеком Аустрия" (Telekom Austria Group), собственик на българската компания.
Като цяло "Телеком Аусдтрия" отчита годишни приходи от 4.21 млрд. евро, което е с 0.5% по-малко от преди година, и годишна печалба преди облагане от 1.35 млрд. евро или спад от 2.6 на сто спрямо 2015 г.
На Мтел се падат 9.7 на сто от общите приходи на групата и 9.1 процента от реализираната печалба.
От българското дружество отчитат ръста на приходите си като първи от 2008 г. насам и определят това като положителна тенденция за стабилизиране на финансовите резултати.
Постъпленията от продажби на устройства за последното тримесечие на 2016 година нарастват с 24%, а приходите от фиксирани и мобилни услуги за същия период се увеличават съответно с 2.3% и 0.3 на сто.
Основен двигател на ръста през последното тримесечие са били пуснатите нови продукти като тракера за домашни любимци MyKi Pet, празничните промоции с мултифунционални дронове и ховърборди, както и нови оферти за услуги.
Резултатът е повишение на средния приход от абонат на Мтел за последното тримесечие на 2016 година с 3,8% до 5,5 евро, въпреки трудната икономическа обстановка.
Заради намалението на клиентите, ползващи предплатени услуги, общият брой на абонатите е намалял с 3% до 4.1081 млрд. души. Най-вече заради платената телевизия и интернета фиксираните абонаменти са се увеличили с 0.7% до 1.0189 млрд.
Крайният финансов резултат е спад на печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) с 20.5% до 25.2 млн. евро. Причината е главно увеличаване на разходите за закупуване на устройства поради повишените продажби на смартфони и таблети, както и по-високите разходи за взаимосвързаност с други оператори. В допълнение, разходите за съдържание нарастват заради увеличаващия се брой на абонати на ТВ услуги, обясняват от Мтел.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент