Спад на печалбата с 1/5 отчете Мтел през 2016 г.

Спад на печалбата с 1/5 отчете Мтел през 2016 г.

Продажбата на мобилни устройства и на иновативни продукти и оферти са повишили приходите на "Мобилтел" 0.1% до 412 милиона евро през 2016 г., но заради разходите по закупуване на смартфони и таблети и поскъпналата свързаност с други оператор компанията е намалила печалбата си за миналата година с една пета спрямо 2015 г. Това сочат годишните финансови резултати на мобилния оператор, които бяха обявени във вторник заедно с тези на цялата група "Телеком Аустрия" (Telekom Austria Group), собственик на българската компания.

Като цяло "Телеком Аусдтрия" отчита годишни приходи от 4.21 млрд. евро, което е с 0.5% по-малко от преди година, и годишна печалба преди облагане от 1.35 млрд. евро или спад от 2.6 на сто спрямо 2015 г.

На Мтел се падат 9.7 на сто от общите приходи на групата и 9.1 процента от реализираната печалба.

От българското дружество отчитат ръста на приходите си като първи от 2008 г. насам и определят това като положителна тенденция за стабилизиране на финансовите резултати.

Постъпленията от продажби на устройства за последното тримесечие на 2016 година нарастват с 24%, а приходите от фиксирани и мобилни услуги за същия период се увеличават съответно с 2.3% и 0.3 на сто.

Основен двигател на ръста през последното тримесечие са били пуснатите нови продукти като тракера за домашни любимци MyKi Pet, празничните промоции с мултифунционални дронове и ховърборди, както и нови оферти за услуги.

Резултатът е повишение на средния приход от абонат на Мтел за последното тримесечие на 2016 година с 3,8% до 5,5 евро, въпреки трудната икономическа обстановка.

Заради намалението на клиентите, ползващи предплатени услуги, общият брой на абонатите е намалял с 3% до 4.1081 млрд. души. Най-вече заради платената телевизия и интернета фиксираните абонаменти са се увеличили с 0.7% до 1.0189 млрд.

Крайният финансов резултат е спад на печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) с 20.5% до 25.2 млн. евро. Причината е главно увеличаване на разходите за закупуване на устройства поради повишените продажби на смартфони и таблети, както и по-високите разходи за взаимосвързаност с други оператори. В допълнение, разходите за съдържание нарастват заради увеличаващия се брой на абонати на ТВ услуги, обясняват от Мтел.

Още от Бизнес

Защо управляващите избират Цацаров за шеф на "Антикорупция"?