Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Спаси София" също разкритикува последните законови предложения за безопасност по пътищата

0 коментара
сн Спаси София

"Спаси София" се присъединява към Института за пътна безопасност, Велоеволюция  и други неправителствени и браншови организации, настояващи работата по представените наскоро от МВР нови проектозакони за движение по пътищата, за пътните превозни средства и за водачи на моторни превозни средства, да продължи.

"Според нас новите текстове създават множество отворени за интерпретация правила, които ще позволят своеволията на шофьорите и на контролните органи да продължат, както и са допуснали механичното преписване на морално остарели изисквания, които ограничават способността на общините да решават транспортните си проблеми адекватно", се казва в съобщение на организацията, разпространено на 30 април.

По-нататък "Спаси София" заявява:

За добро или лошо, София е и занапред ще остане модел за подражание на големите общини в страната, и предвид катастрофалният ѝ провал да защити обществения си транспорт от увеличаващата се моторизация, считаме, че основна цел на трите нови закона трябва е да гарантират, че общините ще получат всички нужни им инструменти да изграждат устойчива, безопасна и конкурентноспособна транспортна система. Това може да се постигне само с правила за движение и регистриране на превозните средства на база устойчив модел на мобилност и с правилен приоритет за всички групи, участващи в движението.

Намираме за незадоволително отсъствието на специфични правила и изисквания за превозните средства на градския транспорт. Законът трябва да наложи на общините минимални изисквания за достъпност на превозните им средства – да налага и изисква задължително преориентиране към нископодови автобуси, трамваи и тролейбуси, гарантиращи, че уязвимите групи пътници ще могат да се възползват от градския транспорт в града си свободно и самостоятелно. Макар София да е "отличник" в тази сфера, много други населени места в страната все още не намират за нужно преминаване към нископодови автобуси и/или тролейбуси или не намират нужната подкрепа от държавата за такава промяна.

"Спаси София" изразява своята готовност да се включи в бъдещи работни групи, ако Министерствата на вътрешните работи и транспорта са готови да продължат работата по законите. Това разделение е добра инициатива, но крайният резултат трябва да е приемлив и да не нанася вреди на бизнеса и общините. Ако тези проектозакони се одържавят в този си вид, доволни няма да има.

Писмото е изпратено до премиера и министрите на транспорта и вътрешните работи.

Така "Спаси София" стана част от инициативата на сдружението Институт за пътна безопасност, който разкритикува предложението наскоро поредни законодателни промени и настоя за цялостна промяна на модела за безопасност по пътищата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.