"Спаси София" също разкритикува последните законови предложения за безопасност по пътищата

сн Спаси София

"Спаси София" се присъединява към Института за пътна безопасност, Велоеволюция  и други неправителствени и браншови организации, настояващи работата по представените наскоро от МВР нови проектозакони за движение по пътищата, за пътните превозни средства и за водачи на моторни превозни средства, да продължи.

"Според нас новите текстове създават множество отворени за интерпретация правила, които ще позволят своеволията на шофьорите и на контролните органи да продължат, както и са допуснали механичното преписване на морално остарели изисквания, които ограничават способността на общините да решават транспортните си проблеми адекватно", се казва в съобщение на организацията, разпространено на 30 април.

По-нататък "Спаси София" заявява:

За добро или лошо, София е и занапред ще остане модел за подражание на големите общини в страната, и предвид катастрофалният ѝ провал да защити обществения си транспорт от увеличаващата се моторизация, считаме, че основна цел на трите нови закона трябва е да гарантират, че общините ще получат всички нужни им инструменти да изграждат устойчива, безопасна и конкурентноспособна транспортна система. Това може да се постигне само с правила за движение и регистриране на превозните средства на база устойчив модел на мобилност и с правилен приоритет за всички групи, участващи в движението.

Намираме за незадоволително отсъствието на специфични правила и изисквания за превозните средства на градския транспорт. Законът трябва да наложи на общините минимални изисквания за достъпност на превозните им средства – да налага и изисква задължително преориентиране към нископодови автобуси, трамваи и тролейбуси, гарантиращи, че уязвимите групи пътници ще могат да се възползват от градския транспорт в града си свободно и самостоятелно. Макар София да е "отличник" в тази сфера, много други населени места в страната все още не намират за нужно преминаване към нископодови автобуси и/или тролейбуси или не намират нужната подкрепа от държавата за такава промяна.

"Спаси София" изразява своята готовност да се включи в бъдещи работни групи, ако Министерствата на вътрешните работи и транспорта са готови да продължат работата по законите. Това разделение е добра инициатива, но крайният резултат трябва да е приемлив и да не нанася вреди на бизнеса и общините. Ако тези проектозакони се одържавят в този си вид, доволни няма да има.

Писмото е изпратено до премиера и министрите на транспорта и вътрешните работи.

Така "Спаси София" стана част от инициативата на сдружението Институт за пътна безопасност, който разкритикува предложението наскоро поредни законодателни промени и настоя за цялостна промяна на модела за безопасност по пътищата.

Още от България