Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Средно голяма кръпка на софийска улица гълта 75 лева

5 коментара
Средно голяма кръпка на софийска улица гълта 75 лева

Столичната община е отпуснала 1.5 милиона лева за запълване на дупки с площ от 20 000 кв.м. по улиците на София, което прави по 75 лева за една кръпка със среден размер. Това става ясно от отговора, даден от кметската администрация, на общинския съветник от ДСБ Ивайло Йонков за уличните ремонти.

Пред Mediapool той заяви, че общината не му е предоставила документи, които да удостоверяват, че някой изобщо следи изпълнението на 2-годишната гаранция, която фирмите дават на кърпежите.

"Поради тази причина за 2 години едни и същи дупки се пълнят по 2-3 пъти. Ако има далавера, то тя е скрита именно в липсата на контрол върху изпълнението на гаранционните срокове", заяви Йонков.

Комисия в общината е длъжна да провери дали всяка нова кръпка отговаря на стандарта. Ако се счете, че тя е годна, се подписва протокол и едва тогава се плаща на фирмата.

"Само на нашата улица една дупка я кърпят вече трети път. Очевидно не се спазват стандартите при приемането на направените ремонти. При липсата на контрол върху договорената 2-годишна гаранция се получава ситуация, в която по няколко пъти се дават пари за едно и също нещо", добави Йонков.

Преди две седмици лидерът на ДСБ Иван Костов и Ивайло Йонков се срещнаха с кмета Йорданка Фандъкова с искане уличните ремонти да се правят през почивните дни или нощно време. Основен мотив за предложението бе, че през деня заради трафика, кръпките не могат "да се хванат" добре и се изронват скоро след това. След срещата от ДСБ заявиха, че са направили допитване до 2 строителни фирми, които са обяснили, че цената за поставяне на 1 кв.м. асфалт е около 29 лева.

Веднага след това зам.-кметът по транспорта Любомир Христов се похвали, че общината ремонтира на цена от малко над 23 лева.

В четвъртък това обаче се оказа кьорфишек. В отговора си до Ивайло Йонков кметът на София Йорданка Фандъкова уточни, че цената на уличния ремонт зависи не само от квадратурата на увредения участък, а и от дейностите, които се извършват.

"Нямаме цена за квадратен метър, която да е твърда. Цените варират от 23,66 до над 85 лв. в зависимост от технологията, по която се изпълняват ремонтите", обясни Фандъкова. Според нея, ако се правят евтини ремонти след три месеца отново ще се отворят дупки.

"Моето разбиране е да използваме възможността от средствата, които са заложени в

бюджета на общината, за да се направи един траен ремонт, който да издържи в рамките на срока, заложен като гаранция", каза кметът. В същото време обаче става ясно, че никой не следи за въпросния гаранционен срок, а в общината няма регистър на ремонтите. Това ясно си личи от пролетното състояние на софийските улици.

"Ремонтът от 29 лева за кв. м. е за пласт от шест сантиметра. Фирмите отказват да извършват ремонтите само на горния пласт, тъй като е увреден и конструкционния пласт на пътя. Те имат законово основание за това, понеже с ремонта само на горния пласт не може да се даде гаранцията, която е по договор", обясни този път пред общинския съвет транспортният зам.-кмет Любомир Христов.

В момента София е разделена на три зони, в които се разполагат фирмите "Главболгарстрой", "Пътностроителна техника" и "Пътища и съоръжения". Те имат 3-годишни контракти с общината за поддръжка на уличната настилка. Годишно за тази цел се дават около 25 милиона лева, а дупките стават осезаемо повече

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Възмутен
    #6

    Може ли някой да каже за кой пореден път ремонтират моста на "Бакърена фабрика". Разбиват настилка, която не толкова отдавна е правена. Този мост перманентно е в ремонт.

  2. Васко
    #4

    Както всичко, което прави Б. Борисов, според медиите е велико, дупките "Борисовки" са велики и гигантски и няма запълване до края на следващия мандат. Сега ще запълват дупките, които се образуваха след като Б. Борисов проконтролира абсолютно прозрачното им запълване преди 2 г.

  3. един
    #3

    масово се кърпят улици, при които закърпената площ е почти равна на половината на цялата площ на ремонтирания участък. При това положение по-евтино би излезло цялостно преасфалтиране на участъка от улицата. Кърпените участъци се изпълняват много лошо и няколко месеца след това дупките се появяват на същите места. Това е гарантиран начин за крадене на пари! Очевадно е, че никой от общината не контролира нито качеството, нито изпълнението! Грабеж!

  4. Але&Со
    #2

    да премине на друг тип договаряне с фирмите, които поддържат настилката. Трябва да им се изплащат пари в зависимост от състоянието на настилката на договореното трасе. Периодично комисия от общината и от фирмата минават за оценка. Ако няма дупки, се изплаща пълната договорена сума. Ако има, за всяка дупка - отбив. Тогава фирмите ще кърпят качествено, а общината ще знае колко ще плати за поддръжка на настилките и няма да риве, че не стигат парите.

  5. BRAVO!
    #1

    кадърните правят пътища !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.