Страхът от заразата сви плащанията в брой

Страхът от заразата сви плащанията в брой

Страхът от разпространението на коронавирус е довел до ръст на безкешовите плащания в

България, а 56 на сто от потребителите в страната твърдят, че са готови да продължат да използват дигиталните трансакции, заради притесненията от вирусните инфекции. Това сочи проучване на платформата "Пейсейф" (Paysafe), обявено в понеделник.

Данните от изследването сочат, че близо 50% от българските потребители обмислят значително съкращаване на сумите в брой за лично ползване в следващите месеци, заради притеснения от пренасяне на вирусни инфекции.

Към момента потребителите в България се нареждат на второ място сред държавите, обект на проучването (САЩ, България, Австрия, Италия, Канада и Великобритания) по отношение на притежанието на пари в брой във всеки един момент.

78% от анкетираните споделят, че за последния месец са плащали безкешово.

Според 46% от потребителите, и заради коронавируса, но най-вече заради удобството, по същото време догодина онлайн покупките им значително ще се повишат.

Само 21% от респондентите в България са твърдо убедени, че парите в брой са най-безопасният метод на разплащане по време на криза.

Абонаментите за различни предплатени продукти, услуги и апликации (напр. регулярна доставка на храна, вестници и списания, апликации като Netflix и Spotify и пр.) все още не са твърде разпространени у нас въпреки нарастващата им популярност в световен мащаб – 45% от запитаните нямат нито един абонамент, 19% - един, а едва 17% - два, сочат данните .

"В България почти три четвърти от потребителите все още избират плащанията в брой спрямо безкешовите методи. В същото време обаче се забелязва увеличение на дела на тези потребители, които предпочитат дигиталните портфейли и платежните карти – особено сега в ситуация на социална дистанция", коментира Мирослав Божилов, генерален директор на Paysafe за България.

Сигурността на личните данни при безкешовите плащания остава тема с приоритетно значение за потребителите в страната. За 42% от българите защитата от измами е водеща, последвана от сигурност на данните им (37%). В същото време обаче, изборът на дигитален метод за плащане зависи от най-много от цената на услугата за 39% от потребителите в България.

Резултатите са част от ежегодното проучването на Paysafe Изгубени в трансакциите (Lost in transaction), извършено в сътрудничество със "Сапио Рисърч" (Sapio Research). То се провежда онлайн сред 8,000 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, България, Германия, Италия и Австрия. Броят на анкетираните в България през април 2000 г. е малко над 1000.

Споделяне

Още от Бизнес