Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Страхът от заразата сви плащанията в брой

1 коментар
Страхът от заразата сви плащанията в брой

Страхът от разпространението на коронавирус е довел до ръст на безкешовите плащания в

България, а 56 на сто от потребителите в страната твърдят, че са готови да продължат да използват дигиталните трансакции, заради притесненията от вирусните инфекции. Това сочи проучване на платформата "Пейсейф" (Paysafe), обявено в понеделник.

Данните от изследването сочат, че близо 50% от българските потребители обмислят значително съкращаване на сумите в брой за лично ползване в следващите месеци, заради притеснения от пренасяне на вирусни инфекции.

Към момента потребителите в България се нареждат на второ място сред държавите, обект на проучването (САЩ, България, Австрия, Италия, Канада и Великобритания) по отношение на притежанието на пари в брой във всеки един момент.

78% от анкетираните споделят, че за последния месец са плащали безкешово.

Според 46% от потребителите, и заради коронавируса, но най-вече заради удобството, по същото време догодина онлайн покупките им значително ще се повишат.

Само 21% от респондентите в България са твърдо убедени, че парите в брой са най-безопасният метод на разплащане по време на криза.

Абонаментите за различни предплатени продукти, услуги и апликации (напр. регулярна доставка на храна, вестници и списания, апликации като Netflix и Spotify и пр.) все още не са твърде разпространени у нас въпреки нарастващата им популярност в световен мащаб – 45% от запитаните нямат нито един абонамент, 19% - един, а едва 17% - два, сочат данните .

"В България почти три четвърти от потребителите все още избират плащанията в брой спрямо безкешовите методи. В същото време обаче се забелязва увеличение на дела на тези потребители, които предпочитат дигиталните портфейли и платежните карти – особено сега в ситуация на социална дистанция", коментира Мирослав Божилов, генерален директор на Paysafe за България.

Сигурността на личните данни при безкешовите плащания остава тема с приоритетно значение за потребителите в страната. За 42% от българите защитата от измами е водеща, последвана от сигурност на данните им (37%). В същото време обаче, изборът на дигитален метод за плащане зависи от най-много от цената на услугата за 39% от потребителите в България.

Резултатите са част от ежегодното проучването на Paysafe Изгубени в трансакциите (Lost in transaction), извършено в сътрудничество със "Сапио Рисърч" (Sapio Research). То се провежда онлайн сред 8,000 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, България, Германия, Италия и Австрия. Броят на анкетираните в България през април 2000 г. е малко над 1000.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Камен Илиев
    #1

    Другото положително беше качването на лимита за безконтактни плащания на 100 лева.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.