Строежът на магистрала "Хемус" тръгва за Великден

Избран е първият консултант с обществена поръчка за 2 км от аутобана

Сн. Архив

Първата копка на продължението на магистрала "Хемус" след пътен възел "Боаза" в посока Велико Търново се очаква да бъде направена около Великден. Това ще е на двукилометров участък в област Ловеч.

Строителят е държавната компания "Автомагистрали", а строителният надзор ще упражнява от "Пътинвест-инженеринг" ЕАД. Това става ясно от профила на купувача на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Във Велико Търново премиерът Бойко Борисов обяви, че този месец ще бъдат направени няколко първи копки на магистрала "Хемус".

Правителството вече отпусна над 1.3 млрд. лв. за изграждането на 134 км от магистралата от пътен възел "Боаза" до разклона за Велико Търново.

Без обществена поръчка, а с вътрешно възлагане за строител беше избрана държавната компания "Автомагистрали" в края на миналата година. Вече има назначен главен инженер за изпълнението на строителството на "Хемус", казаха от пътния бранш пред Mediapool. Най-вероятно държавната компания сама ще се заеме с изграждането на 2-та километра, за да докаже, че може да стои магистрала. Към момента тя няма такъв опит и ползва доставчици на услуги – материали и техника с подписването на рамкови споразумения.

Вече е избран и строителният надзор с обществена поръчка. Това е частната фирма "Пътинвест-инженеринг" АД с цена от 58 685 лв. с ДДС. Договор с компанията все още не е подписан, става ясно от профила на купувача на АПИ.

В търга участваха общо три фирми. Шуменската "Ди Ви Консулт БГ" ООД е отстранена от надпреварата. Предложената цена от "Трансконсулт – БГ" ООД е 67 560 лв. с ДДС. Тя е по-висока от тази на "Пътинвест-инженеринг" АД и по тази причина те са класирани на първо място. Това става ясно от публикувания протокол от работата на комисията.

В момента тече търгът за избор на строителен надзор на шестте участъка от магистрала "Хемус", като крайният срок за подаване на документите е 16 май.

В ход е и отчуждителната процедура за земята на тези 2 километра. Тя е общинска и предстои да бъде прехвърлена на държавата, обясниха от областната администрация в Ловеч.

Междувременно АПИ е публикувала и покана за подписване на допълнително рамково споразумение с Националния археологически институт с музей при БАН за извършване на археологическите разкопки по трасето на магистралата. Те са за 5 км между пътен възел "Боаза" и пътен възел "Дерманци" (участък І) и за още 19 км до пътен възел "Каленик" (участък ІІ). За първия участък археолозите ще работят 10 дни, а на втория 13 дни, става ясно от обявлението. Прогнозната стойност на поръчката е 42 000 лв. без ДДС.

Споделяне

Още от Бизнес