Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Свинаров прави втори опит за ремонт на съветските изтребители

0 коментара

Българските Военно-въздушни сили ще разчитат на съветските изтребители МиГ-29 до 2015 година, стана ясно на конференция в Пловдив.

Очакваме с решение на министъра на отбраната Николай Свинаров да стартира процедура за възстановяване на летателната годност на МиГ-29, съобщи генерал-лейтенант Димитър Георгиев, началник на Главния щаб на ВВС.

По думите му експлоатацията на изтребителите ще бъде продължена поне до 2015 година. До тогава може да се проточи и закупуването на нови изтребители за натовската ни армия.

Имаше идея да се купят шведски изтребители "Грипен" и вече има подписан меморандум за намерения между МО и производителите, но тепърва трябва да се проведе търг по процедурите за специална обществена поръчка.

Военният министър Николай Свинаров обяви миналия месец, че неговият наследник вероятно ще сключи сделката за новите изтребители, тъй като това правителство ще може да изпълни само няколко от 11-те приоритетни проекта за модернизация и въоръжение на армията.

От новата процедура, разпоредена от Свинаров, зависи кой ще довърши ремонта на изтребителите след като руснаците се провалиха и по договора с РСК "МиГ" бяха вдигнати във въздуха едва 6 от 20-те наши мигове.

Не е изключено това отново да са руснаците, коментираха източници от МО, като припомниха, че въпреки заканите си за търсене на неустойки, министърът бе заявил, че руснаците ще получат още един шанс при следващ конкурс. Руската компания обаче не може да им осигурят комуникационни системи, съвместими с натовските, а това след като влязохме в НАТО вече е наложително.

Свинаров пропусна три години от мандата на кабинета "Сакскобургготски" да осигури за ВВС изтребители, съвместими с натовските стандарти. Въпреки предупрежденията, че руснаците не са в състояние да ремонтират и произведат пилотен образец - натовски вариант на МиГ-овете, той подписа договор с руската РСК "МиГ" за ремонт на 20 самолета през 2002 г.

РСК беше избрана в конкурса за модернизация на 20 изтребителя МиГ-29 в конкуренцията с израелската ELBIT Sistems Ltd., европейската "European Aeronautic, Defence and Space Company" (EADS), Israel AIRCRAFT Industries Ltd и беларуската "Барановичи".

Поетапно ще бъде свален МиГ-21, каза още в Пловдив генерал Георгиев и обясни, че това е много добър самолет, но от трето поколение, а вече има и пето, чието програмиране на полета става още на земята.

С решението на министър Свинаров за ремонта на изтребителите ще се открие процедура за закупуване на нови транспортни самолети, съобщи шефът на ВВС.

Към момента Ан-26 е направил над 1800 полета до Ирак, Афганистан, Босна и Херцеговина и Косово за нуждите на SFOR, KFOR и за поддръжка на задграничните ни контингенти и е накрая на ресурса си, каза генералът. Според думите му Ан-26 обаче не е пригоден за бойна обстановка, а сегашната ситуация налага транспортните машини да имат система за самозащита, по-голям височинен диапазон и възможност за полет на по-дълги разстояния.

Ген. Георгиев съобщи, че в най-скоро време ще започне процедурата за модернизация на вертолетите Ми-24 и възстановяване на Ми-17. Двата типа вертолети нямат аналог в света и се планира те да бъдат заменени поетапно.

Това са програмни проекти, които стартират в рамките на един месец, но поради тежките процедури някои от тях ще бъдат финализирани и след 2010 година, допълни генерал Георгиев.

В средата на ноември на летище Каменец ще трябва да пристигнат и първите учебно-тренировъчни самолети Пилатус 9М, пилотирани от български пилоти, които в момента се обучават в Швейцария, съобщи още ген. Георгиев. След сключването на сделката у нас пристигна единствено специалният самолет, който се ползва от военния министър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.