Таксита в Ню Йорк ще продължат да рекламират България

Американският посланик вижда потенциал в круизния туризъм заедно с Гърция и Турция

Таксита в Ню Йорк ще продължат да рекламират България

България ще продължи да привлича американски туристи чрез реклама по такситата на Ню Йорк. Това стана ясно от изказване на министъра на туризма по време на българо-американски туристически форум, организиран от Министерството на туризма и посолството на САЩ у нас в София, предаде travelnews.bg.

Такава кампания по такситата и по стените на търговските центрове в шест големи американски града се проведе миналата година и има ефект, каза Ангелкова. За миналата година страната ни е посетена от над 97 000 американци, което е ръст от 10% спрямо 2017 г., отчете министерството.


"Американският пазар е ключов и важен за нас. Той е необятен и се надяваме да привлечем повече туристи от там в България", каза Ангелкова.

САЩ са сред 20-те водещи пазара за входящ туризъм за България. Страната ни е дестинация, позната на американските потребители предимно за културен, природен, еко- и орнитоложки туризъм, каза Ангелкова. Тя вижда голям потенциал за привличане на американски туристи в културно-историческия, балнео- и СПА, гурме и винен туризъм.

Американският посланик в България Ерик Рубин също се надява да нараснат пътуванията между двете страни. Според него има потенциал да се увеличат американските туристи в България. Рубин вижда потенциал в круизния туризъм, който да развиваме по съвместни маршрути с Гърция и Турция. Съществена роля за това ще играят пристанищата в Бургас и Варна.

За 2018 г. Националната организация за туризъм и пътуване (NNTO) отброява общо 78 милиона международни посетители в САЩ. Американската туристическа асоциация изчислява, че разходите за международни пътници до Съединените щати през 2016 г. са достигнали 245 милиарда щатски долара и са подкрепили пряко или косвено 1.2 милиона от 8.8 милиона работни места в туристическата индустрия, каза посланик Рубин.

Големите американски хотелски вериги настъпват и инвестират в България. Присъствие имат "Холидей ин", "Бест Уестърн", "Рамада", "Интерконтинентал". Предстоят да отворят хотели и веригите "Хаят" и "Мариот", каза Рубин.

 

Още от Бизнес