Гръцката фирма “Терна” е поискала да се затвори за шест месеца отсечката Крумово – Ягодово по жп линията Пловдив – Свиленград, съобщи в четвъртък пред парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации заместник-министърът на транспорта Весела Господинова. Тя уточни, че освен това гръцката компания настоява за удължаване на срока за завършване на обекта, който трябваше да е готов в края март 2009 година.
Депутатите от транспортната комисията гласуваха в четвъртък на първо четене изменение на договора между националната компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) и Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) за финансиране на най-големия инфраструктурен проект у нас – удвояване и електрификация на жп пътя Пловдив – Свиленград/турска граница.
“Терна” спечели международния търг за строителство на първия етап от най-големия инфраструктурен обект у нас – жп линията Пловдив – Свиленград/турска граница, който се реконструира с пари от програма ИСПА. В него влиза близо 38–километровата отсечка от Крумово до Първомай.
Заместник-министър Господинова уточни, че главният изпълнител на първата фаза на проекта – гръцката фирма “Терна” е ускорила работата си по цялата дължина, освен в участъка от Крумово до Ягодово, който е с дължина около 6 км. Това е участък, в който няма дублираща линия, и фирмата е поискала да се спре движението, за да почне ремонта, поясни Весела Господинова. Първото заявление е било за 45 дни, но след това е постъпило искане за спиране от 6 месеца, уточни тя.
Специалистите от транспортното ведомство в момента преговарят с представители на “Терна”, но едва ли ще се стигне до такъв голям период за спиране на влаковете, коментира заместник-министърът. В подписания от компанията договор има клауза, в която е записано, че ако искат спиране на движението на влаковете, то ще поемат и финансовите компенсации за превоза на пътници в този участък и за пренасочване на движението на влаковете, каза пред депутатите Господинова. Тя уточни, че в момента се готвят финансовите разчети, колко ще струва пренасочването на движението през Михайлово и Димитровград и ще я представят на гръцката фирма. Според Веселинова, щом видят разчетите, гърците сами ще се откажат да искат толкова дългосрочно затваряне на жп отсечката.
Специалисти от НКЖИ поясниха, че Крумово практически е първата гара след Пловдив и оттам минават всички влакове в направление от Пловдив към Свиленград и границата с Турция. Проблемът не е толкова с финансовите компенсации при превоза на пътниците, а компенсациите за товарните влакове от Европа към Турция.
Запознати коментираха, че “Терна” не прави нищо друго освен да демонтира старите крайни коловози и вече закъснява със седем-осем месеца по отношение на ремонта на линиите. Това създава допълнителни проблеми на българските железници, защото част от товарните влакове се движат само крайните коловози и заради липсата им се налага да се пренасочват през Михайлово и Димитровград, като разликата в километрите се покрива от родната железница.
Заместник-министърът на транспорта Весела Господинова потвърди, че фирмата закъснява, но уточни, че затова вина има и транспортното ведомство. В договора е записано, че е задължително да има избрана фирма за строителен надзор преди да започне строителството. Когато е избран главният изпълнител на строителните дейности – “Терна”, обаче все още не е бил приключил изборът на фирмата за надзор, поясни Господинова.
Общините по места също забавят проекта, поясни тях. Кметове, които са одобрили идейния проект, при окончателното му приемане започват да искат подлези, надлези и връзки на новия железен път с техните селища. Весела Господинова обясни, че се налага специалисти на министерството да ходят лично по места и да обясняват на местните администрации същината на проекта, че е част от трансевропейската транспортна мрежа и не може да има връзка с всички населени место. Този процес обаче също е отнел време, коментира Господинова.
“Терна” ще получат удължение на крайния срок, но това със сигурност няма да е 6 месеца, каза заместник-министърът.
Според общите изчисления проектът за “Пловдив – Свиленград” ще струва около 340 млн.евро. От предприсъединителната програма ИСПА се осигуряват 153 млн.лв. безвъзмездна помощ, от Европейската инвестиционна банка ще се ползва кредит от 150 млн.евро и 37 млн.евро са осигурени от държавния бюджет.
Договорът с проектантите и строителите на първият етап “Терна” бе сключен за сумата малко над 85,7 млн. евро. При забавяне на дейностите ще се дължат неустойки от 7 хил.евро на ден, но не повече от 10 млн. евро от общата сума на подписания контракт.
Консорциумът от фирмите консултанти ще надзирава проектирането и строителството срещу сумата от 12,577 млн. евро.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
6 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Терна и Куркулас - сърбайте попарата сега, докато жълтурчетата си харчат паричките.
Комунизмът през септември, http://www.novinar.bg/?act=news&act1=mnenia&mater=MjM2MjszOQособено през последния септември, е особено нелогичен. Той не обещава нищо по-добро следващия уикенд, но ви връща във времето на ленинските съботници. Като престъпност ви връща 18 години, а като кашкавал ви връща 10 години назад. Преди нещо да се случи като статистика, то се случва като причини и понякога заради логика. Логиката отсъства в това едновременно кашкавалът е да е скъп и никой да не го краде, така както …
не го е крал при Тодор Живков. Там, където има мизерия, обикновено някой се опитва да открадне от чуждия кашкавал. Случва се навсякъде освен през последния септември. През септември никой не яде кашкавал, защото е скъп, но и никой не щурмува мандрите, защото властта бие през ръцете. Този септември няма много прилики с май, но все повече заприличва на януари. На последния януари, когато имаше проблеми с кашкавала. мнения за материала (2)|вашето мнение 2007-09-20 21:22:03, Енчо Този идиот пак се появи! Бяхме започнали да го забравяме...Обаче има промяна - вече няма цинизми и вулгарности. Само глупости и празни приказки... 2007-09-20 21:41:56, ЕДИН ОТ ДРУГИТЕ Браво,момче!Добре дошъл отново на сцената!"Новинар" се събуди от дълбокия си сън.Поздравления за оригиналната и аналитична реч. Информацията в "Новинар" е написана от репортерите на вестника,като са използвани и бюлетините на БТА, БНР, БНТ, Ройтерс, частни радио- и тв канали Всички права запазени Вестник Новинар © 2000-2005 Уеб дизайн PIMDESIGN ----KOPI STEFAN D-R D TCHOLAKOVhttp://www.stefan-tcholakov.com/index.php?p=links&year=2SVERIGE
ДА СИ ВИДИ СУРАТА ВОЛЕН СИДЕРОВ С Заглавна Страница - Помощ Вход Регистрирай ---- Грешка! ---- Съжелявам, TCHOLAK TCHOLAK, достъпът до този форум ти е забранен! --- http://www.vestnikataka.com/forum/ --- Обратно --- Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Никоя част от този сайт не може да бъде копирана или репродуцирана, освен след писмено съгласие от страна на АТАКА © 2006 - Всички права запазени. --- РАДВАЙТЕ СЕ ЮДЕЙСКИ СВИНИ ОТ ВЕСТНИК "АТАКА" ТОВА Е ВАШАТА СВОБОДА НА СЛОВОТО И …
ПЕЧАТА ! ТОВА Е ПОРЕДНАТА ЮДЕЙСКА СВИНЩИНА ВЪВ ФОРУМА НА ВЕСТНИК "АТАКА" - НЕКА ДА СИ ВИДИ СУРАТА ВОЛЕН СИДЕРОВ С НЕГОВИТЕ ПРЕСТЪПНИЦИ ДЕТО СЕ ВОДЯТ ЗА НАЦИОНАЛИСТИ - И ЩЕ ПРАВИМ БОРБА ... СТЕФАН д-р Д ЧОЛАКОВhttp://www.stefan-tcholakov.com/index.php?p=links&year=1SVERGIE
Зашо трябва чужда фирма да ни строи ЖП линия,че ние нямаме ли си строителни фирми които да направят това.Не са способни ли!?А защо подизпълнителите са българи и те влизат в поставените срокове,а Гърците-не.Явно те незнаят как става.И какво половината им инженерчета млади и написали на визитките "завършил УАСГ".Няма оправия тая държава,чужденците зимат големите пари, а на нас оставят трохите.
Zashto niakoi ot MediaPool ne otide v Ministerstvo na transporta ili NKJI da popita zashto ne beshe poddurzhana validnostta na ideinia proekt za otsechkata, koiato stroi Terna, i koito beshe chast ot truzhnata dokumentatsia, zashto dadoha na Terna da gotvi nov ideen proekt (koito te praviha po-dulgo, otkolkot se pravi raboten proekt) i za kavo beshe nuzhen toi sled kato na negova osnova niamat pravo da izpulniavat kakvito i da sa seriozni stroitelni raboti. Popitaite i kakvo obshto ima zabavianeto …
na skliuchvaneto na dogovora sus supervaizora sus segashnoto zabaviane na Terna sled kato dogovora na TERNA zapochva da teche SLED podpislvane na dogovora sus supervaizora, kakto i koi i zashto reshi za zabavianeto na TERNA da budat udurzhani 7000 EUR/den (t.e. okolo 0,01%) sled kato obiknoveno se iskat 0,1% (t.e. okolo 75 000 EUR/den).
Zashto niakoi ot MediaPool ne otide v Ministerstvo na transporta ili NKJI da popita zashto ne beshe poddurzhana validnostta na ideinia proekt za otsechkata, koiato stroi Terna, i koito beshe chast ot truzhnata dokumentatsia, zashto dadoha na Terna da gotvi nov ideen proekt (koito te praviha po-dulgo, otkolkot se pravi raboten proekt) i za kavo beshe nuzhen toi sled kato na negova osnova niamat pravo da izpulniavat kakvito i da sa seriozni stroitelni raboti. Popitaite i kakvo obshto ima zabavianeto …
na skliuchvaneto na dogovora sus supervaizora sus segashnoto zabaviane na Terna sled kato dogovora na TERNA zapochva da teche SLED podpislvane na dogovora sus supervaizora, kakto i koi i zashto reshi za zabavianeto na TERNA da budat udurzhani 7000 EUR/den (t.e. okolo 0,01%) sled kato obiknoveno se iskat 0,1% (t.e. okolo 75 000 EUR/den).