Тировете в Европа трябва да намалят СО2 емисиите си с 30% до 2030 г.

Тировете в Европа трябва да намалят СО2 емисиите си с 30% до 2030 г.

Европейският парламент прие първото си законодателство за изхвърляните от емисии за тежкотоварни камиони и тирове като одобри цел за намаляването им с 15 процента до 2025 г и с 30 процента до 203 г., съобщиха от институцията в четвъртък.

В подкрепа на законодателството гласуваха 474 евродепутати, 47 бяха против, а 11 се въздържаха..

Според новите изисквания до 2025 г. производителите ще трябва да гарантират, че поне 2% от пазарния дял от продажбите на нови превозни средства идва от превозни средства с нулеви и ниски емисии, с цел да се противодейства на постоянно нарастващите емисии от пътния транспорт, от които около една четвърт се дължат на тежкотоварните превозни средства.

В допълнение на това, Европейската комисия ще трябва през 2022 г. да предложи нови цели за периода след 2030г., в съответствие с Парижкото споразумение.

"Бъдещето на чистите камиони трябва да бъде водено от иновацията. Следователно това законодателство трябва да насърчава индустрията да стимулира промените и напредъка в технологиите“, коментира в съобщението докладчикът Бас Ейкхаут (Зелените/ЕСА, Холандия).

Съветът трябва официално да одобри текста преди той да влезе в сила.

Тежкотоварните автомобили са отговорни за 27% от емисиите на CO2 от пътния транспорт и почти 5% от емисиите на парникови газове, според данни на ЕП за 2016 г. От 1990 г. насам, емисиите на тежкотоварни автомобили са се увеличили с 25% - главно заради увеличението на автомобилния товарен превоз. Очаква се те да продължат да се увеличават, ако не се приемат и приложат нови политики, посочват от институцията.

Още от Бизнес