"Тойота" за пръв път от 15 г. прогнозира свиване на продажбите си

"Тойота" за пръв път от 15 г. прогнозира свиване на продажбите си

Японската автомобилостроителна корпорация "Тойота" (Toyota) за трета поредна година е запазила мястото си на лидер в световните продажби на автомобили през 2014 г., но в същото време за пръв път от 15 години насам компанията прогнозира свиване на продажбите си през настоящата година с 1 процент до 10.15 млн. автомобила. За сравнение през миналата година концернът е продал 10.23 млн. коли, но в бройката влизат и сделките на дъщерните му компании "Хино мотърс" и "Дайхатцу мотор".

Втората позиция е за "Фолксваген груп" с 10.14 млн. сделки (+4%) и "Дженерал мотърс", който е доставил 9.92 милиона автомобила - рекорд за компанията и увеличение с 2 на сто на годишна основа. "Дженерал мотърс" бе автомобилостроителят с най-големи световни продажби над седем десетилетия, докато през 2008 г. не бе задминат от "Тойота", припомня АП.

Освен това през последните години се наблюдава силно разрастване на "Фолксваген", който изпревари "Дженерал мотърс" през 2013 г. и 2014 година. Миналата година "Дженерал мотърс" щеше да спечели надпреварата, ако не се отчитаха продажбите на тежкотоварни камиони, каквито американската компания не произвежда.

Спадът в продажбите на "Тойота" до голяма степен ще се дължи на очакваното свиване на местния пазар в Япония с 9 процента, както и заради спада в Индонезия и други пазари.

"Тойота" прогнозира, че през 2015 г. продажбите ѝ в чужбина ще се увеличат с 2 процента до над 8 милиона спрямо 7.9 милиона през миналата година.

Прагът от 10 милиона продадени автомобила в света миналата година бе важен момент за водещите автомобилостроители, надпреварата между които се засилва особено в конкуренцията на нови пазари.

Споделяне
Още от Бизнес